måndag 10 april 2017

När man låter allt brista!

Årsdagen är något speciellt, just nu orkar jag inte prata med någon... jag orkar bara skriva. Skriver och låter de rulla..
Ledig dag och första sms kommer när jag går på löpbandet.* Tänker på dig idag! *
En vän som funnits i mitt liv länge. Tårarna började rulla nerför kinden. Torkade, höjde volymen och försökte tänka lite... blankt! De som känner mig vet att jag inte kan tänka blankt, därför mediterar jag.
Kom hem och åt bananer och tog en drink.. rullade ut mattan, stängde av mobilen och hann bara sätta mig så sprutade tårarna och ända känslorna när dessa känslor av saknad kommer då och då.. då känner man. " jag klarar mig inte utan dig " . Okontrollerbara känslor.

Det har gått fyra år, de känns inte som fyra år. Det är inte så ofta som sådana här dagar kommer men årsdag och speciella högtider det är då det bara bubblar ur en och tårarna tar liksom aldrig slut. Alla tankar är hos henne, alla minnen kommer, all saknad, alla känslor bara kommer över en och det går inte att stoppa och en dag som denna då jag är ledig och ensam så tar jag möjligheten att låta de komma, låta mig känna de jag vill för ingen behöver nått från mig idag, jag behöver inte stå i butiken och ge energi, min dotter har åkt till skolan och åker till sin pappa och jag får och tillåter mig attt känna de jag vill. Jag vet att detta är min styrka, att jag har känslor, jag stänger inget inne. Jag är glad när jag är glad, jag är arg när jag är arg, jag är ledsen när jag är ledsen. Att visa sitt rätta jag är att vara stark.

Åt lunch, avbokade en vän, mattan fick ligga kvar och jag la mig i en restorative position som öppnar upp bröstet.. som om jag ville få ut allt när jag har möjlighet, att öppna upp hjärtat, blunda och låta allt få komma ut.

Öppnar ett nytt paket kaffe, doften sprider sig, den sista chokladbiten smakar annorlunda med tårar på kinden och allt jag önskar är att få ha henne kvar i vårt liv.

I dag ska jag göra exakt de jag känner att jag behöver, idag ska jag inte anpassa mig en sekund efter någon annan, i dag är det vår dag att hedra den finaste vi haft i vårt liv.. Mamma!

Eko... Amigas för kvinnliga odlare! Köp och stöd så de får ha kvar sin mark!

Låter man känslor komma, tillåter man de att flöda fritt för ett tag, för en stund, för en dag, för den tid den behöver så ger man möjlighet till nya energi, ny gläjde, ny inspiration .. man skapar utrymme för nya känslor.. Som att rensa hemma, man skapar luft, energi och möjlighet att mer liv kommer och får plats! 

Kärlek!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...