måndag 10 april 2017

GreenBoost!



Vissa dagar så känner man ett sug efter CRAP! Men valde att vara exakt tvärtom..Efter att jag låtit allt få komma så kändes de så mycket bättre! Jag cyklade och tog prover, lämnade tillbaka mina böcker och behöver nu mer boktips!!:)
Stannade på lilla Coop på vägen hem och tänkte.. jag gör mamma stolt! En dag som denna behöver kroppen och knoppen en extra goodieboost för att toppa liksom. Den är ju uttömd, den behöver vettigaste tänkbara energin. Jag köpte en mix av eko grönt. Gjorde en smoothie till mellis som blev 2 fullstora shakers. Samt så råkade det komma hem en fin choklad i påsen.
2 Avokados, 2 stora äpplen, baobab pulver 1 msk, 1 msk solroslecithin, 1 påse färsk spenat, en stor bit ingefära, citron och en halv gurka.
Detta är min favorit!
Börjar man mixtra med grönt så märker man hur bra det är och vad de framkallar ett visst typ av beroende.
Hade en period där jag inte hade något sug, var som om kroppen var mättad, vilket är bara bullshit för kroppen blir fan aldrig mättad på grönt. 
Börja inte i morgon.. börja idag, rensa ut skit i skafferiet, tänk rent, bort med transfetter, palmolja, bort med vitt mjöl, in med massor av grönt, bra råvaror, hoppa märkes tröjan och lägg pengarna på bra näring till dig och dina barn. Tänk RENT, oprocessat, och näringstät mat.
Köp massor av olika naturella nötter(valnötter, omega 3), mumsa pumpafrön(fulla av zink) 
solrosfrön(bra fett, E-vitamin.)
Bra mat är dyrt... att vara sjuk och hur de kroniska sjukdomarna ökar i samhället är ännu dyrare!
FUCK CANCER!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...