lördag 1 april 2017

Mjukstart!


Första morgonen tillbaka till gymmet, verkligen en mjukstart även om fokuset låg på ben samt väldigt bra musik;) Absolut inte till failure och mycket gummiband (finns jätte bra här) runt benen för att använda mig av min egen kroppsvikt och få igång kroppen i rörelse och känna hur den känns. Å de känns att jag absolut inte (igen) ska lägga på någon gas ännu utan kroppen får ta de lite lugnt ett tag till :) 
Men skönt att få hoppa i träningskläderna och få känna lite gymluft igen även om jag saknar känslan av gammalt hardcore källargym. Men det finns vad jag behöver och de är smidigt att komma dit så de funkar optimalt i vardagen. 
Skönt att få inviga sin nya långärmade topp från Nike och bh från samma märke :D

Squat, raka mark, benpress, sittande legcurl, höftlyft mot bänk, gynstolen, sittande vader och lite crunches i maskin. Inga överdrivna mängd set, bara känna in och väcka till liv. Har man vilat över en vecka så känns de rejält ändå bara man kommer igång med rörelsen dagen efter (för mig).
Får ge de en vecka innan jag kan lägga in en ny växel igen och då blir de lite mer fokus på de hela igen. Att stressa igång efter sjukdom är inte min grej är mer rädd första passen efter sjukdom och lyssnar på kroppen extremt för att känna in den verkar, hur den svarar, om jag svettas lätt osv.. I dag hade de varit magiskt om jag hade haft med mig näring och duschgrejer och fått sitta i bastun en stund, snacka om perfekt start på helgen innan jobb. Få sitta själv med en inpackning och bara slappa en stund innan dagen kör igång.

Får testa en ny Linfröolja som vi har på jobbet , linfrö hör till superfood! Jag tar en msk varje morgon för den är rik på Omega3. Varför omega 3, för hjärta, kärl, antiinflammatorisk osv. 

Dusch och make sedan en dag men min vän på jobbet! 

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...