torsdag 27 april 2017

Gräsänka


 I går ville jag dricka MYCKET kaffe, men då jag vet att jag inte bör dricka mer än två koppar på morgon/förmiddag så valde jag på eftermiddagen en favvo i form av denna dryck istället. Den är svingod och asnyttig! Perfekt istället för en java när man får sug och lätt beroende framkallande sak utan skit! Bara bra för mig! Det var ingen"lätt" dag igår, nacken dagen efter behandling är inte bra och jag känner idag att han inte fick ut ena låsningen i nacken, man måste alltid vänta några dagar innan man vet men vid det här laget så kan jag rätt väl min nacke och vet att något skit sitter kvar så jag kommer måsta dit igen men nu är det torsdag,fredag och lördag med fokus på 20% på hela butiken och medlemsdagar så jag tror de blir svårt att smita i väg. Hoppas han har en nöd tid åt mig och kan snabbt justera så jag får jobba rehab, massera, stretcha och gå vidare.


Älskar frukost, helt klart dagens godaste mål. Nu har jag gjort en overnight med havregryn, blåbär, salt, linfrö, chiafrön, som får stå och dra med havremjölk. Sedan maximalt med topping.
Så här kan de se ut när de är en sämre period då jag försöker hitta positioner som är "sköna" och som får i gång cirkulationen, som får mig att slappna av och då är liggande fjäril superskön och är nacken bajs så åker spikmattan fram för att få igång blodet och för att avleda smärta och stelhet. Äter oxå mer magnesium då den är muskelavslappnande.. dessutom tycker jag alla borde äta magnesium innan de går och lägger sig.
Gräsänka och barnfritt är väldigt tomt men i veckan har jag behövt det oxå, jag har verkligen försökt ta hand om mig själv lite extra, i går stängde jag av allt efter jobbet, hämtade mina tillbehör, en ny bok och sedan ett yinprogram på 60 min. SÅ JÄVLA SKÖNT!!!
Boken heter Vila Dig i form med Yin yoga -Magdalena Mecweld

Ett program av positioner som hette Revitalisering 
1.Fjärilen
2.Halvsadeln, funkade inte för mig så jag gjorde nog en helsadel med bolster och kloss.
3.Barnets position
4.Liggande vridning (spinal twist)
5.Bryggan med stöd
6.Fyrkanten
7.Sfinxen
8.Barnets
9.Savasana-Stilla vila

Morgonpromenad avklarad, nu väntar medlemsdagar och kanske några rörlighetsövningar på mattan, vi får se vad jag hinner. En java bredvid, en vän i luren.. en ny dag är här!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...