torsdag 2 mars 2017

Rise and shine!!!

I bland vaknar man bara upp och är pigg kl 4, jag hade ställt väckaren på k 6 men jag har haft en längre period då jag vaknar kl4 och de är för tidigt men vad ska man göra, låg kvar till typ 5, försökte somna om, halvsov lite, körde en 10 min guidad meditation med fokus på att jobba på min andning för att syresätta min kropp på bästa tänkbara sätt, en guidad meditation som är perfekt på morgonen där man väljer tacksamhet, där man sänder omtanke och kärlek till de och den man väljer att tänka på i stunden och ett längre tänk och fokus i form av kärlek till mig själv. En bra start på dagen!

Ny bok igår, läste ut den på min lugna egentids kväll.. Ett stressfritt liv med underbara Karin Björkegren Jones. Superfin och tänkande/inspirerande bok :)
Jag och "militär" tränade denna morgon, jag körde armar och de kändes bra, får lägga fokus på att ha stöd för huvudet i de mesta tänkbara för då är nacken "låst" och jag juckar inte upp vikten på något sätt vilket skapar bra känsla även om man blir svag när man kör så fokuserat och strikt! Men BRA blir de och framåt går det.

En härlig frukost efter och få rulla ut mattan även om de tar emot vissa dagar då jag jobbat med överkroppen men då gör man precis som kroppen känner, går ner i barnets position om jag behöver vila och pressar inte utan de får bara vara eller JAG får bara vara precis som jag är och känner mig just idag! 
Lyssna på kroppen din.. du har bara en!!!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...