tisdag 14 februari 2017

Vilken dag!

Först datorn, sen trevligt besök, sen klippte jag bort 10cm💕 så skönt!!! 
Ett intressant möte om prat om LIVET. En chatt fylld av asgarv... sedan vurpan. 
Raklång slog jag i rumpa, rygg och huvudet. Ingen stannade... människor. 
Tog upp mobilen ur väskan, den oxå kraschad. Ringde min hälft och grät. Blev chockad och rädd att nacken skulle tagit mera skada. 
Jätte ont runt sacrum och någon rörelse i form av promenad blir set inte. Bara vila, läsa min nya bok och sitter med min Java och choklad. 

Morgonens yoga var att träna tålamod, en lugn 30 min. Lite balans, funkade för baken. Att bara stå och fokusera på det livsviktiga.. nämligen andningen.. så otroligt viktigt. 

Man är liten när de plötsligt smäller till och gör ont.. liten och hjälplös. I dag är det en ny dag. Jag ska INTE ut i halkan, vill någon hälsa på är de välkomna hit men kroppen ömmar och numera behandlar jag mig som min egna trygga bästa vän och lyssnar. 
I dag på alla hjärtans dag tar jag hand om mig själv lite extra, för det är jag värd.. idag som alla andra dagar. 
Kvällen slutade bra, min hälft är bra💕


Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...