lördag 25 februari 2017

Handling!


Mycket i mitt liv har förändrats på slutet.. mycket tankar, otroligt mycket energi har kommit tillbaka och jag känner mig "lättare" lättare i sinnet även om kroppen åter är tyngre igen*LER* Men med min erfarenhet av ätstörning(anorexia/bulimi) och även diet under stora delar av mitt liv levt en såkallad "fitness livsstil" (vilket jag idag anser och ser hos många som en förklädd ätstörning) så VET jag att de sitter inte hur formen och vikten är på kroppen hur jag mår. De gånger jag varit magrast eller i bäst form i såkallad fitness så har mitt liv varit tufft och jag har inte alls mått bra i hjärtat.  Jag har helt enkelt tagit ut mycket känslor i de jag älskar att göra, träna och intresset för kost, har experimenterat för att ha något annat att tänka på, istället för att tänka på hur cancern satt i mammas kropp tex, i relationer som inte varit bra för mig i form av vänskap eller kärlek.. Men nu ser de så annorlunda ut. Varför?

Jo för att jag satte som mål att behandla mig själv som jag skulle behandla min allra bästa vän.. Jag har alltid ett val, jag kan alltid fråga mig inför ALLT vad skulle jag rekommendera min allra finaste vän? Valen blir så lätta då! 
Jag är den viktigaste personen i mitt liv, sjävklart måste jag stryka mig själv inombords och till de yttre medhårs, annars får de konsekvenser på min omgivning och framförallt på mig själv och mitt välmående. 
Du har ett eget ansvar, igen gör de åt dig, du måste bara bestämma dig för att från och med NU ... IDAG så ska jag ..
INTE i morgon, inte lägga fokus på hur de blivit behandlad eller hur du behandlat dig själv, du kan reflektera men fokus ska inte vara där.. I dag är en ny dag och idag är en perfekt dag att skapa en ny sida, ett nytt välmående för att just DU, just JAG är värd det allra bästa!


JUST DO IT!!!!


Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...