onsdag 25 januari 2017

VILA!

Dålig sömn i natt. Konstaterande och gå vidare... Hur borde jag då lägga upp dagen då det är veckans längsta jobbdag? Jo jag stressar inte kroppen med planerad löpning på morgonen, jag rör på mig 30 min och rullar ut mattan för att få igång cirkulationen. Ett yoga pass med betoning stillness denna dag var nog optimalt! Att våga stanna, stanna upp, lyssna och känna. Precis som i livet, lyssna vad som är rätt och känna efter, inte bara köra. Lyssna på kroppens signaler och fråga sig. -Vad behöver jag just i dag? Hur känns jag? 

I går stannade jag och Empan till på bibblan, jag lämnade tillbaka en intressant bok ang antiinflammatorisk mat och Emmy fick välja en bok .. hon fick som vanligt välja outfit själv oxå ;)
Men trasiga sockar och en för liten onepiece så satt jag och log över att hon var bara helt underbar och jag satt och vilade medans hon kikade runt. Bibblan är lugn och en rätt skön miljö att sitta och chilla i. Kvällsfika och sedan somnade vi alla samma tid. 

Nu dricka upp te och sedan bege sig ut i blåsten denna dag och göra rätt för sig, hoppas på många trevliga kunder!
Kärlek!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...