torsdag 5 januari 2017

När man inte har något och komma med!

När man sätter sig ner och ska skriva lite och de är rätt blankt i skallen.. är det något negativt.. !?
De är ju asbra, de betyder att jag är lugn i sinnet liksom. Har varit en bra vecka, vi har haft det mysigt tillsammans utan att behöva göra något speciellt.. bara helt enkelt trivts i varandras sällskap med att bara vara. De är väl de allt handlar om. Vi har alla skapat bilder hur en relation ska se ut pga samhällets ramar.. men ibland kanske de handlar om att inse att livet blir inte som man trodde eller tänkt sig men det behöver inte vara perfekt för att vara perfekt.
Jag tror jag valt att kliva ur mycket för att kliva tillbaka och se min roll i saker och ting. Att se vad kan jag göra på olika sätt och vis för att saker ska bli bättre. Att helt enkelt ta mitt eget ansvar för mitt eget välmående, att bekräfta mig själv helt enkelt. Eftersom dagens samhälle är uppbyggt mycket på bekräftelse, du ska vara snygg, du ska vara en bra mamma, ha ett nytt hus med snygg inredning som ser ut som en inredningstidning, du ska träna, du ska vara en bra vän, du ska vara grym på jobbet.. Att söka bekräftelse utifrån skapar bara en tomhet och du behöver ska din egen bekräftelse och ta ditt eget ansvar, säga nej, bli din egna bästa vän för de handlar om MIG, DIG och inte om någon annan.

De är sjukt lätt att lägga över problem på andra men ansvar handlar hela tiden om att lägga de på sig själv och fundera ut vad gör jag själv i det hela.

På samma sätt ang min nackskada.. ja kan vara arg och frustrerad. Men de är mitt pris, mitt pris jag fått betala när jag tagit ut frustration i gymmet, jag har piskat min kropp för hårt när livet varit tufft för att hantera känslor kring cancer och annat. Kroppen säger till slut stopp och för mig gjorde den inte de I GYMMET utan utanför, för att kroppens bägare var full.
Nu har jag ett eget ansvar att se till att göra de bästa av situationen där jag är just idag, vara närvarande och ta vara på dagen.


Ta vara på dagen och varann!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...