tisdag 3 januari 2017

Stanna


I går behövde jag landa, en klassisk måndag. Med bryt i nacken och mycket fokus på bäcken då jag blivit sne i vänster och säkert därmed fått problem med knä. Lätt att man parerar och sätter i konstigt när de är halkigt sedan lagt på en hel del yoga med tömningar som gjort att jag måste chilla en stund och tänka på vilka positioner jag utsätter knäet för då jag har en gammal skada där som visade sig nu :) Hur som en dag där jag låg på sängen i högläge, läste, tvättade sängkläder, duschade länge, plockade undan, stod i köket och fick bara känna LUGN! 
En god veg middag med quorn, sötpotatis, lök, morötter, tomatsås i vår CP. ( bra förkortning;)) Gjorde en avokadoröra och en stor sallad på rödkålen jag hade kvar sedan jul. 
Vi hade en otroligt välgörande tid tillsammans kväll, behövde de efter en vecka med fokus på Emmy. Åt, satt länge vid bordet, M diskade bort och jag bäddade sängen med nytt. Sedan kröp vi ner och bara låg och vilade på maten i sängen innan vi åkte iväg och hämtade träningskläder till han för idag och kastade skräp och tittade in en nyöppnad ICA butik där jag inhandlade Sharon frukter till del av kvällsfikat. De är ju så magiskt goda! Satte oss i soffan, fikade och sedan la sig M i mitt knä, jag pillade i håret, han somnade och jag chattade med min vän. 

Så idag är jag en helt ny människa.. trots mens:P 
Att stanna upp är viktigt och bara göra det man behöver.. inte vad andra gör utan vad ens inre säger åt en att göra för att ladda och fylla bägaren med energi igen!

En morgonpromenad avklarad med vettigt pod snack i lurarna, frukost i magen, min enda java kopp per dag är i mig och en stor bit choklad. Ska rulla ut mattan för lite rörlighet för ryggen innan ryggpasset. 

Godmorgon världen!

Nån som somna i mitt knä igår *LER*

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...