måndag 30 januari 2017

Legday!

Bra benpass, avslutade dock med grodgång och de gillade inte mitt knä så nu fick jag känningar av det så jag får rehaba lite extra och sedan vänta på en tid hos bästa micke för att fixa till och kolla bäcken och nacken, en grundlig koll helt enkelt som jag måste hålla i och göra för att hålla mig i schakt.
Körde ett högt tempo med lite superset samt mycket stretch däremellan då jag är så yogiskt logiskt störd i gymmet och vill töja och de är så skönt när jag är varm!!!!
Benböj med snodd och viktskiva samt med pinnen.
Rörlighetsövningar dynamiskt med pinnen.
Utfall på bänk med bara stång då jag ej får belasta vikt på nacken men istället så fick de bli i superset med höftlyft på bänk.
Raka mark med hantlar och snodd.
Sittande legcurl/sittande vader
Benspark
Peterson step up
Sedan min grodgång... hem hoppar nog den nästa gång , ha ha.
Morgonmys med denna lilla skönhet!!!! 

Har köpt mungbönor igen och börjat grodda, så enkelt så gott!! Skulle bara haft en större groddmaskin från jobbet men denna räcker och är smidig då det är bara jag som äter :)

Så enkelt, på några dagar har man näringsbomber till groddar klara i en burk på köksbänken.

Trängsel i hallen innan skolan och gym, haha!
Att ha stängt ner sociala medier har gjort min relation så mycket bättre direkt, att" slippa" se alla andras liv liksom eller bekräftelsen. Att vi liksom LAAJKA varann i de verkliga livet istället. Att få mer tid att se varann i ögonen i real life än att man fastnar och döscrollar på en skärm som inte ger något energi egentligen tillbaka.. bara tid försvinner och hjärnan får ännu mer att ta in hela tiden i form av ytryck och ger ännu mer större chans till utmattning. Tid som kan läggas på varann eller tid som kan läggas på att rulla ut mattan och inta en stretch position för att lugna muskler och sinne helt enkelt. 

I veckan läggs fokus på lite tyngre pass då det är avslutande dagar på mens så denna och nästa vecka blir lite tyngre för att ta till vara på lite hormonella kroppsliga ingredienser. Sista dagarna på yoga utmaningen och idag vara den bara en form av 20 min relax för mind och kropp.. jätte skönt! Att bara vara och veta att man är lika bra precis som man är. Vilket man bör dagligen påminna sig om. Man behöver inte göra något extra.. man är bra PRECIS som man slår upp ögonen på morgonen. 
Att jobba med den biten och att stärka sig själv inifrån och ut borde fler göra än att de lägger fokuset på det yttre och på vad alla andra gör. 

Lets be strong!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...