söndag 29 januari 2017

Balans


Just nu försöker jag lägga in mer balans i min träning.. för att koppla in de viktiga inre musklerna i magen och med yogan har de blivit starkare. HÄRLIGT! 
En natt brutalt dålig sömn gör att man får tänka om.. så rehab och prova på att lägga in lite bröst träning så här ett år efter nacken flög. De kändes helt ok! Rehab i nedre delen av trapzen med gummiband stående på knä på bosubollen. Stärkande rotatorcuff övning. Sedan hem och en banan och en proteindrink från Holistic och satt en stund i en tyst lägenhet och bara kände lugnet innan jag rullade ut mattan för ett fokus på styrka i ett lugnt flow på dag nummer 21 på min utmaning. Otroligt skönt stärkande pass utan att bli för snabbt, tappa andningen eller så. Full kontroll och ett lugn av att hitta min grej där jag stannar upp, där jag verkligen är i stunden (OFTAST) och bara fokuserar på hur kroppen känns, fokuserar på andningen och får väcka kroppen i ett flow och lyssna och bli tillsagd vad jag ska göra. Så skönt!!!

En bra halvdag i backen med E och M och ett besök på mammas grav på hemvägen innan jag och Emmy hade myskväll själva då M gick ut.
Dagens tips!!! SÅ SKÖNT i förskylningstider och i vanliga dagliga fall!! Kom i håg ojoderat salt. Finns hos oss på HK. En daglig rutin för att rensa ut i näsan där de samlas massa skit och där vill man ha de rent då där kommer virus och bakterier in, ut med skiten. I dag ska jag införskaffa en tungskrapa så jag kan börja morgonen med att direkt skrapa bort skit från tungan då de samlas där under nattens sömn. Ut med bajset!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...