tisdag 27 december 2016

Att bara vara!



Emmy hostar lite ännu så en timmes frisk luft fick hon ok till annars är vi hemma och pysslar och bara är.
Lite yinyoga medans emmy legat brevid mig på golvet och skrivit i sin nya anteckningsbok som var en av de bästa hon fått..  samt hennes handskar ;) Ganska kul att ett par handskar för 99:- var det hon uppskattade mest.
Fixade matlådor till min hälft igår och blev bortskämd av honom med så fina klappar!!!! Han hade sett vad jag tittat på och lagt de på minnet, lite mysigt!
Emmy sitter med sin lilla mini väv"maskin"
Jag har gjort en smoothie av gurka, grönkål, spenat, avokado, banan, äpplen och citron, samt lite c-vitamin rik baobab pulver. Bakade mjukbröd i går så de fick bli lunch idag, energirikt ala kompakt veg näring.
Jag har ätit veg helt och hållet nu, förutom lax på jul och laxbiffar hemma en dag. Äter ägg och mejeri produkter så jag får i mig protein så de räcker. Mitt system får vila då den fått för mycket protein i sig under allt för många år.. en överdrift som jag haft, både för att de gett mättnad och för att man tänkt att ju mer desto bättre i perioder, men ofta under diet för att stå sig helt enkelt.
Numera finns inte diet för mig, utan ett sätt att leva i form av livsstil med en bas av grönt. De känns rätt för mig :)
Nu ska jag krypa ner i soffan , Emmy startade tecknat och sitter och syr.. och idag är de ok att hon startar tvn på dagtid, så länge hon inte är 100 så är de ok :D




Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...