onsdag 9 november 2016

Onsdagstankar!


Kopierar Erikas rader:
Visste du att nötkött står för nästan 50 procent av matens koldioxidutsläpp, rotfrukter för 0,2… Experter säger att köttet är ett större miljöproblem än vårt bilkörande. Orkar du inte höra? Tänk tvärtom. Det är något väldigt skönt i att lyfta blicken från den egna hälsan/midjemåttet och välja grönt för ett högre syfte. Eller?




En tankeställare! Eller hur!!??

Gårdagen var vacker, ett armpass, en prom till Ann i solen och snön, en massage, en stressig prom hem, slänga i sig lunch och invänta min vän Hanna för att backa upp henne lite på hennes verksamhet med att paketera en massa rawfood bollar. Mycket surr om allt i livet och sedan åkte jag hem med en varm trött känsla av att jag kunde hjälpa till. Att finnas för varann på ett eller annat sätt är a och o i relationer. För en långbar och djup sådan..


Tiden har inte prioriterats vid datorn utan vid stunder själv på mattan när jag haft tid över, de får mig att må så otroligt bra. Ju mer jag stannar upp, tränar meditation, ju mer känner jag, jag känner vad min kropp behöver, jag hör mina tankar klarar och tydligare, jag känner mig stark och trygg och de är helt underbart att fått komma in i de vanorna, rutinerna eller ritualerna. Något händer i hela kroppen och ju mer jag tänker grönt ju bättre mår jag och klarar val kring annat. Det här häftigt!
Vilken resa jag gjort!

Nacken blir bättre och bättre, jag springer, jag springer inte fort men jag avklarade 7 km på morgonen, de var tungt, de var snö, lite vind men känslan efter när jag kom in var magisk, komma in i värmen, äta sin goda frukost och sedan dagen första kopp java. Magi!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...