söndag 28 juli 2013

Att välja att bli en bättre människa....





Nej men kontrasternas kontrast... de är faktiskt inte så många som sett mig i något annat än träningskläder, ha ha.

Fy vad slöa vi varit idag.. helt sinnes sjukt!!!
Soffa, burgare, säng, soffa, fika, handla mat.. fika.. soffa.. säng.. grillat!
Åh vad gott de var med grillat och åhhh idag hade jag ångest över att vara så dålig när solen sken, jag har varit slöare än slöast, inte sovit något men bara chillat hemma och varit halv rastlös. När inte jag får röra på mig så blir jag trött och i helgen har kosten spårat totalt med gluten, godis och annat så jag har en mage som står rätt ut och är kass i magen.. de måste vara gluten för jag har inte ätit så överdrivet mycket, bara mycket gluten osv.
Grillade fläskfile som jag krydda i olja, grillkrydda, svartpeppar och sedan pensla på vitlöksmarinad under grillningen, champinjoner, paprika, grönsallad och en sås med creme fraiche, sambal, vitlök, sweet chilisås och något mer tror jag T hade i :) Jätte gott till salladen.

Har i kväll, pumpat armar, lätt, bara för att få svettas ut lite skit, var inte svag men hade bra tryck i kroppen efter helgens partyparty;) Nu är de vita helger framöver!!

Ibland när de tjorvar så kanske de kan vara bra att kliva ur sin egen person, stå på sidan av sig själv och se sitt eget beteende, hur är jag mot andra, hur agerar jag i olika situationer, skulle jag vilja vara vän med mig själv. Är jag mitt rätta jag som jag vill vara och är jag ärlig mot mig själv?
Som sagt, skulle man inte vilja vara vän med sig själv då är de nog något som måste justeras i hur man är. Man behöver tänka på hur ens beteende påverkar, hur låter jag mot andra, hur svarar jag, ler jag, är jag positiv i mitt tänk, vad lägger jag mitt fokus på.. De är lättare då kanske att tänka och se de man behöver bli bättre på. Jag har massor som jag behöver bli bättre på men jag vet även mina bra egenskaper, jag är inte en person som fokuserar på de som är fel på mig.. jag försöker glädjas i de jag är bra på och försöker också poängtera och berätta för mina nära och kära när de gör något bra eller bara om de är helt underbara som människor. Även om en person är duktig på som jag att träna så är de ju alltid roligt att få höra de också:) Precis som en duktig kock glädjs när någon poängterar hur god mat denne lagar :)
Mer positiv feedback helt enkelt till sin omgivning gör alla gladare!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...