fredag 12 april 2013

Hjulet snurrar men hamstern är död..

Så beskrev min killkompis mig igår.. känner mig dum i huvudet just nu, svårt att lyssna när folk pratar, tittar på tv men ögonen bara fastnar och jag stirrar.. jag såg halv åtta hos mig och sa.. konstigt, de e repris på de här den här tiden .. men de var ju bara å och åt hos en annan av deltagarna... Vi pratade om min hyresvärd och sedan sa Marcus.. ring gubben..
Jag tog upp luren, ringde gubben och Marcus tittade stört på mig efteråt.. han mena ju ringa hyresvärden men jag ringde Tony och vi båda börja skratta för ja sa ju puss, har du besök, ring sedan.. osv..
Han ba.. tänkte va fan har ni för relation du och hyresvärden!?

Jag gruvade mig lite för att bli sova själv igår för första natten.. när M for så tittade jag på bilder.. sökte helt maniskt efter bilder på mamma.. på min nya har jag mest bara sjuka bilder... grät..grät.. virade in mig i filten i köket och för första gången sedan jag var sjuk.. alltså friskförklarad när jag var 19 så kände jag bara.. fy ja vill inte äta... Tänk att ett missbruk kan göra sig påmind efter så lång tid men jag är ju inte missbrukare LÄNGRE så jag gick direkt när tanken kom och öppna kylen och åt en till middag.. vägrar lyssna till sjuka tankar som dyker upp när man inte kan tänka klart.

Just nu behöver jag folk runt mig som kan tänka åt mig, kanske kan agera en extra hjärna, jag behöver vänner som begriper själv vad jag behöver hjälp med för just nu så vill jag inte dra ett lass själv.

Vaknade på morgonen av att Emmy kom in, log för mig själv då T sa igår, eftersom jag sover hemma kan ja slå vad att Emmy kommer sova i sin säng och inte komma och trängas med oss.. å de gjorde hon.. hon kom, la sig brevid och vi mös.. ja sa att jag älskade henne, berättade vilka som älskar och tycker om henne.. blev en hel hög, sa att hennes mormor var borta och var en ängel som har älskat henne och kommer älska henne för alltid.. tårarna rann, Emmy strök min kind och vi kramades.

I dag ska jag lämna Emmy på dagis på morgonen, för att få denna dag till att bara vara, kunna hämta henne när jag känner mig redo och har fått en stund för mig själv, med vänner eller med kärleken.. de är gulliga på dagis och jag får ta de som jag vill.. jobbar inte förrän måndag och kommer verkligen ta dessa dagar till att gråta, skratta, göra de jag just nu känner för. Helgen är lite planerad.. Vi ska träffas alla syskon och planera på söndag.. jag är så tacksam över mina fina underbara enkla och bra bröder.. vi är olika.. ja kan inte tänka praktiskt, hjärnan funkar inte så tänk om ja vore ensam!? Nu har vi varann och kan hjälpas åt. Frågade Emmy vad hon ville göra på söndag.. blev glad av att höra henne säga.. köööja skotej. Hi hi. Glad att hon vill vara ute.. ute i friska luften, hon vill träffa mina vänner som är hennes vänner och klart hon ska de! :D
Lördagen står rätt öppen så då vill ja träffa vänner, vi pratade igår och jag sa direkt till min älskade vän när hon var förbi, vi är olika kom ihåg de nu vännen.. ja stänger inte in mig.. jag vill ha sällskap.. ja vill inte att folk ska dra sig undan jag vill att mina vänner finns här NU.. för de är nu mer än någonsin jag behöver få sällskap, skratta och tänka på annat. Även om mina tankar är hos mamma, när vi satt här i soffan igår kväll så kom ja ofta in på mamma och prata om henne.. å de kommer jag göra länge.. jag håller inget inne utan resonerar med allt.. ut med de!

Jag är ju samma Jossan även om jag har sorg, jag har lika sjuk humor och skrattar ändå.. men kan i nästa sekund försvinna och känna hur tårarna bara rinner..

2 kommentarer:

Heidi sa...

Fy så oerhört jobbigt det måste kännas. ...att sakna ngn är som ett stort sår i själen.....det går upp och ner - det får det göra.....efter alla dessa år som jag följt din blogg så vet man att din mamma var såå betydelsefull för dig....det gör ont när dom lämnar jordelivet.....kram på dig....

Livan sa...

Haha ja vi är olika som fan men ändå så lika! <3 Du kan se mig som en kylskåpsmagnet hädanefter - är fan ba där hela tidn liksom! :-P Love U :-*

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...