lördag 21 juli 2012

Var de nån som sa laddardag!?

Som sagt.. har ätit bra i sommar och njutit av ledigheten.. har tagit varje dag som de kommit.. vad vill ja idag osv.. I dag hade jag bestämt mig för att ladda på med MASSA mat för att se hur kroppen svara på de. Har ätit på ett visst sätt ett tag med mycket protein, mycket fett och lite kolhydrater..lite för å va ja iallafall:P Sen blir de ändå int lite mat, ha ha.
För mig har kroppen svarat bra på detta senaste månaderna.. ja har blivit i bättre form.. tror ja i allafall ;P Men framförallt har jag hela tiden ökat i styrkan! Å de är sjukt skoj!
Men i går kände ja mig trots vila slut i systemet.. benpasset tog dön på mig.. trots att ja trodde att ja inte fick till ett bra. Läänge sedan ja hade sån sjuk träningsvärk i framsida ben! Så igår somna ja tidigt.. kanske inte konstigt heller.. de e skönt å va ledig och hemma med mys men de tar på heldagar att vara själv och inte få hjälp och egentid en längre stund.. de e såå skönt när någon annan tar över ansvaret för en stund och man får KOPPLA av och bort huvudansvaret..
I dag vart de spontant så.. Emmy åkte till sin pappa när ja skulle träna k 10.. men blev kvar och hade skoj där medans de blev ett långt och lugnt men TUNGT pass för mig. Axlar på tur, mage och rehab för armbågarna...excentriskt på underarmarna.

Grymt fyllig i kroppen efter morgonen frulle..
6 set tunga hantelpressar efter 4 set uppvärmande samt baksida axel i rotatorcuffen.
Gick inte upp på de tyngsta hantlar ja bruka köra men låg runt 6 reps där.
Sedan hantellyft åt sidan där högre reps runt en 5 set där oxå.
Framåtlutande hantellyft för baksida axel.. huvudet lutnade mot en snedbänk. 4 set lättare vikter för att inte koppla in trapzen. typ 15 repare.
Framåtlutande i cabel..verkligen tokstrikt, lätt och upp med lillfingret så de verkligen tar rätt. 4 set.
3 set 20 reppare excentriskt för underarmarna och rehab armbågar.
4 set mage..stående crunch med rep i cabel.


Kom ut och då bestämde ja och C för att mötas upp UTAN barn hemma hos mig så en turbo dusch på 2 minuter och sedan var ja klar ;) Till Piazza och lastade på rejält med mat! Sedan skutta iväg till parken där vi blev liggandes och surrandes ett bra tag.. ja var ovanligt tankspridd och samtidigt väldigt avslappnad och blev trött av all mat, träningen och sedan att kunna koppla av när vi inte hade barnen med oss.... otroligt skönt för oss båda!! Å väldans trevligt.. Medans C shoppade gick ja runt och såg kaffe på hornhinnan.. koooooffein koooooffein älskade koffein å sen gick vi hem med uttorkade käftar pga all salt mat och drack VATTEN och kokade gokaffe :) En skön.. avslappnad dag med en fin vän.. mer än så behöver man inte.. inte ja i allafall *LER*

När Emmy kom hem så brummade vi i väg efter mellis till en affär och shoppde hemgrejer.. hittade lite bra grejer.. köper sällan saker till hemmet men de är lite saker som behövs och efter som ja hade en lite tanke dag så fattade jag ett beslut inombords på filten och när vi kom hem ... så ja la lite energi på att fixa till hemma istället för å fundera mer ;)

Vet inte varför C säger att ja lärt N att räcka ut tungan när kameran åker fram.. sånt gör väl int ja!? :P


Vi har ätit massor av vattenmelon senaste dagarna..så gott och sommrigt och Emmy kissar KONSTANT som hon äter, ha ha. Rustas parkering funka super!! :P


Till middag vart de tagliatelle med god köttfärssås, bröd med smör.. västerbottens ost och fetaost på.. mmmm sjukt gott och ännu bättre känns de å veta att färsen kommer från släktens djur!


Olja, köttfärs, salt, peppar, vitlök, paprikapulver, curry, soya, sambalolek, passerade tomater. Hmmm tror de va allt! Ingen lök i.. Emmy dissar lök än så länge..
 
Ååå så fynda vi lite bubblor.. halva hälldes ut direkt.. går bra här ;)

Våra fynd! Satt och tryckte hem 50 bilder från juni juli som några av dem vardagsbilderna ska hamna i hallen och bytas ut då och då.. bilder från små minnen i sommar som gör oss glada när man kommer innanför dörren.








Världens sötaste kylväska handlades oxå, vi har ingen så denna blir perfekt för oss två, celsius, kesella, frukt, macka å en matlåda rymms :) ÅÅÅÅ såklart ROSA, hi hi.


Nu ska ja mumsa B&J glass.. varit sugen på de så nu är det dags ;) Hoppas ni haft en mysig dag!!
Tack för idag säger ja bara.. älskar ledighet.. ja ska gifta mig rikt och bli hemmafru.. ba laga mat, ta hand om barn och träna.. de e min grej tror ja.. å så klart träffa mina vänner.. ;)
- Posted using BlogPress from my iPhone

2 kommentarer:

Cecilia sa...

Tjusigt snygging! Vad det gäller tungan förstår jag inte vad du pratar om ;) Till och med A börjar fråga N varför hon hela tiden lipar på alla bilder. haha. Undra sa flundra...
Tack för idag! <3

Jossan-Wellness by me! sa...

Skyll int på mig.. ha ha
Tack sötbit för idag!! <3

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...