lördag 9 april 2011

Borta bra men hemma bäst!


Emmy dukar fram för lite Lördagsmat, Tajmahal blev de idag.. 2 för 1 igen, de gillar vi!! Super gott men verkligen HOT!! Blevatt snabbt ta fram en burk lasagne till Emmy för de var INTE barn vänligt:)
Myyys i soffan med söt tjejerna Hanna och Signe.

Nyaste tillskottet i släkten, Sally 8 veckor!! Sååå mysigt med en liten valp!!!! VILL OXÅ HA!
Kan redan sitt, ligg, rulla runt, kryp.. jösses säger jag bara!!

Hmmm va får vi egentligen för lunch idag??

Nu är jag och Emmy åter hemma i lägenheten. J håller på att förbereda cykeln för morgondagens långa etapp, jag sitter och låter en stor god middag rulla ner i magen på mig och mumsar lite god choklad innan vi ska slänga oss i soffan och se lite film, en vanlig lördag som ni märker hos vår famlij. Denna helg säger jag bara TACK till Lars som jobbat sin första lördag i butiken. Första lördagen med extra personal sedan i oktober, otroligt skönt! Trots att vi inte umgåtts i dag så har vi haft de super på varsitt håll och de känns kanon då när man träffas igen, man har liksom fått ut de bästa av dagen även om man hållit sig till varsin kant. Meehh vi hinner ju mysa på i kväll och umgås lite. J laddar för långcykling och jag får ladda för ett gympass. Men eftersom jag är ensam med lill mys i morgon så blir de till att anpassa träningen efter henne. Blir nog till att åka när hon ska sova eller så kör jag axlar/mage när J kommit hem. Förhoppningsvis de första alternativet så har vi tid till annat bus när han är klar från sin träning.


Ögat är absolut inte bättre, hoppas de vänder i morgon!! Ser inte bra ut..men men snart lär jag väl göra de kanske;O)


Dagens skönaste kommentar var när jag stod i köket i mina löpartights och kikade ut genom fönstret och kikande in blåsten.. Min älskade moster tittade på baken min och sa:

-Alltså får jag känna på rumpan din?

Kläm och känn du.

Mehh så där känns inte min...

Åhh sen en massa skratt.

Härliga moster säger jag bara.. de är de jag älskar med mamma och hennes systrar..spontanitet och bus.

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...