lördag 9 april 2011

RS 800CX


Är detta ett ideal för en som är överviktig att sträva efter att bli eller en förebild att visas på tv som ska sammanfatta hälsa och träning!? Ja åsikterna är nog lika delade som Ankas skinkhalvor.

Jag själv får ont i magen och tänker på en anorektiker när jag ser hennes armas och knotiga nyckelben som sticker fram:S


I dag hamnade jag i stallet och eftersom jag inte ridit på flera år så tog jag in Camomill och upptäckte att de var otroligt oroliga. Marie glömde säga att man först måste ta in Charlie och sedan Camomill..Han fick liksom psykbryt ute i hagen när jag borstade av C och efter ett tag gav jag upp pga av båda hästarna var nojjiga. Fick veta sedan hur man måste göra att de är liksom Charlie som bestämmer och blir sur/arg när inte hann få vara med och han gjorde Camomill nervös och orolig i stallet.

De får bli en ridtur när ägarna är hemma så de kan visa hur de ska gå till för att de ska hållas lugna..gjorde mitt bästa för att hålla de lugna men som sagt, svårt när man inte känner hästen.


Eftersom löparkläderna var redan på så valde jag att testa min kondition, vädret var ju vackert men blåsten var bland de värre. Höger valde jag vid vägkorsningen och höger lika med motvind första biten..puuuuuhhh vad jobbigt de var, gick långsamt långsamt men ändå låg jag på 165 ca i puls under dit vägen, sedan när jag vände så kunde jag fixa ett spottrekord på ett antal meter och hästsvansen som legat i lodrätt bakåt låg nu vid min axel och framåt nästan av blåsten, ha ha.

Snabbt gick de hem och på min sväng på strax över 30 minuter så hade jag en medelpuls på164 och 84% av maxpulsen. Älskade Polar Rs 800 höll koll på lillhjärtat mitt som i dag fick jobba och bli lite starkare. Kom in svettig som tusan, snabb dusch och sedan lunch med nära och kära..guuu se gott!


Bestäm dig i dag för hur du vill leva resten av ditt liv, ta hand om din kropp!!

3 kommentarer:

Kstin sa...

Anna Anka är gräslig. GRÄSLIG! Jag tål henne inte och som PT vill jag bara gråta när jag ser hennes program.

Anli sa...

Usch vilken hemsk person den där Anka...

Jossan-Wellness by me! sa...

Kerstin-HÅller me!!

Anli-Usch ba:)

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...