lördag 19 september 2009

Datafri morgon


Låg kvar länge i sängen innan jag klev upp, väckte min kropp med en stund på yoga mattan. Gjorde sedan vår hotellfrulle här hemma, väckte J och fick han ur sängen, inte de lättaste alla dagar;O)
Hade en underbar kväll igår, jag har nog inte haft bättre sambo kväll på läääänge, vilket var så skönt och som en boost inför att vi ska få barn.
Gemensam stor frukost..sedan har vi städat här hemma istället för att fasta framför datorn:)
Jag har äntligen fått på mig kläder, ska nu ta en promenad in på stan och hämta upp en amningsbh jag har beställt, kanske köpa med mig nå gofika hem..eller så får vi se;O) J jobbar till 14 och sedan ska vi nog pyssla på i lillrummet, eller J mest, jag tar de lite lugnt med renoveringar...magen e i vägen och vill inte inandas allt för konstiga medel. Vädret är grått, därför passade de utmärkt att göra sådant!
Jag mår bra idag, har tryckte en del "neråt" i natt, kroppen jobbar då och då. En hel del sparkar på min ena magsida, samt en rumpa som åker lite upp och ner under mitt ena bröst..myyyys!
De blir en lugn dag för min del, känner bara för de.. J var snäll och tog grovgörat med städningen..de som tar på min kropp..typ dammsugning, så jag plockade och dolade på lite.. skönt, vill ha de lite städat tills vi åker in.
Ps.Sötaste Ingela, jag kommer inte att publicera din kommentar, tycker den var lite för mycket till mig liksom:O) Tänker på dig.
Godmorgon och önskar er en underbar lördagsförmiddag.

6 kommentarer:

Ingela sa...

Hej sötaste! Vad härligt att ni fick mysig kväll och morgon tillsammans. Man behöver det!
Tack vännen för att du inte publicerade kommentaren. Ja, den var till dig och inte för alla andra :-) Jag funderade på om jag skulle skriva mail men så bara skrev jag på i kommentaren ändå... :O) Skönt att veta att du tänker på mig - det är ömsesidigt, det vet du!

Många kramar

Emma Wallin sa...

Vet inte om det blir två kommentarer från mig nu, skrev precis ett som verkade förvinna. Det blir ett kortare nu då istället. Hoppas amningsBH passar bra, nu skiner solen också ju! Tänkte fråga dig vart du köper sushi här i Umeå, jag är sugen men är lite skeptisk med tanke på listeria, måste hitta ett ställe där de verkligen garanterar hygienen. Själv har jag tränat på f.m, underbart! //Emma

Jossan-Wellness by me! sa...

Hej fina du!
Tack för ditt mess som precis plingade, glad at höra från dig!
Visst är de så, en liten stund där man bara pratar och myser är guld värt, där inget annat än oss finns:)
KÄndes inte rätt att någon annan skulle läsa den så jag tryckte bort den och skickade istället en tanke till dig.

Ja,de gör jag!
KRAMAR OM

Jossan-Wellness by me! sa...

Hej Emma-Nej bara en har ploppat in:)
Hoppas jag med, detta är en som jag tänkte ha i BB väskan, de har sömnlösa, mjuka som nog är bra första dagarna när de EXPLODERAR och blir gigiantiska, ingen bra stöd bh..men skön, tänkte man kan sova i den oxå så man har skydden och att de inte läker när man ammar liggnades i sängen och så. Den kostar 149 så de är ett tips till dig sedan:)
Var även på Change och skulle investera i en sportbh, vet ju att du köpt nyligen, jag köpte i vintras och de har fortfarandeinte fått in svart i min stl..hoppas den kommer snart för de är den som sitter bäst på mig..dock är de inte brottar rygg men de kan jag ta.

Jag köper på sea street oftast, men ibland sagami. Kör oftast på enkel sushi, den med bara rullar och kuddar med lax, är lax tokig;)
Har läst att de är i riset som de kan vara bakterier, när de varit ute och testat, men jag själv tror att risken är oerhört liten att man ska bli smittad.

Härligt för dig!
Får se hur jag känner mig i morgon, idag var jag bara peppad på att fixa bh och sedan dola på här hemma, nu har jag ätit lunch, beslutsångest... och ska bara sitta ner en liten stund.

Emma Wallin sa...

jag har både sporttopen (som för mig är sportBH) och nu även köpt sportBH:n. Valde att inte köpa den från början just för att det inte är brottar rygg, haha. Men sedan sa jag till mig själv att lägga av, den är ju jättebra att ha under vanliga kläder och än så länge klarar jag mig med deras sporttop i gymmet. Tur man inte hoppar så mycket i gymmet:) Tack för tipset om amningsBH men vart har du köpt den? Det skall även tydligen finnas bra på apoteket, eller bra och bra. Inget bra stöd men bra att sova i för det lär behövas snart känner jag..usch. Älskade när mina bröst blev mindre, så skönt att träna då men nu är de back in business.. :S Det är nog skillnad på hur man upplever förändringarna i kroppen beroende på hur man sett ut förr. Jag som lyckats kämpa mig ner i vikt hatar att se hur allt växer just nu men man får tänka att det är av en annan anledning och att man inte alltid kan styra hur mycket man går upp. Så länga man äter det man ska och rör på sig det man kan så tycker jag inte det finns så mycket att gnälla över (fast ja göra det ändå;)). Dubbelmoralen lyser igenom eller hur? Nu ska jag fortsätta slänga, packa och städa här..uuhää!

Jossan-Wellness by me! sa...

Den är super och ha som en vanlig bh, har den "vita" (hmmm, var vit.) på mig nu och de enda som är att den kan lätt komma fram direkt toppar är lite urringade eller v.. men oftast går de bra, den är super skön!

Jag har alltid varit rätt nätt i kroppen, eftersom jag var sjuk hela tonårstiden och blev frisk när jag var 19, sedan har jag hittat min balans efter de och efter många år, balansen som de känns bra för mig med. Tror inte vi har så lätt i vår familj att gå upp i vikt. Nu under grav så är de mest bröst, mage och lite över lår/rumpa som vuxit, men man är ju sååå olika. Viktigt att äta bra under grav som sagt, men många äter nog för ett helt kompani, hi hi. Jag försöker äta av allt men inte alltid, de är de som gör att jag mår bäst, både mentalt och i kroppen.Sedan försöker jag hålla onyttigheter till helgen..funkar oftast väldigt bra men ibland så tar nån riktig myskväll på veckan oxå, men de är för mig sunt, att man inte lever efter någon tabell:)

Amningsbhn är från Lilla mirakel, har du varit inne där..gud de finns så mycket bebbe grejer på liten yta så de är inte sant, hi hi. Man blir nästan virrig, bara kul att gå in och verkligen känna att man har en bebbe i magen:D

Vi har bestämt oss för att ta hämtmat eller gå ut och äta i eftermiddag, men vet inte vad eller vart.. jag är inte peppad på att klä upp mig utan vill nog helst gå runt i de kläder jag ha nu så något enkelt ställe eller hämt blir de. Sushi har vi pratat om.. sea street som sagt blir de oftast. Men de kan lika gärna bli hämtpizza eller..hmmm ja, vi får se, hi hi.

Ha en fin kväll tjejen!

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...