söndag 26 mars 2017

Välkommen kaos!

Denna helg har varit rätt upp och ner, så där som vardag och helg kan vara när saker och ting händer och man samtidigt blir dyngsjuk och man är liksom inte van att vara det då jag anser att jag har ett grymt bra immunförsvar med tanke på hur många sjuka människor jag möter dagligen i jobbet osv. 
Tjock i skallen av snor, svettas, fryser, försöker roa mitt barn, dör och orkar inte mer utan ligger och flämtar i soffan en stund medans hon åker runt i mina inlines här hemma och håller vissa stunder på klättra på väggarna medans nästa så finner hon ro och börjar pyssla med något. 
Jag vilar från all typ av aktivitet, har legat på mattan 20 min varje dag då jag fått en stund för mig själv. Sträckt ut kroppen lite och fått andas.
Lägenheten ser ut som ett bombnedslag och när den underbara morgonsolen skiner in så ser man ALLT, haha. Längtar så efter frisk luft, längtar att höra knarret under skorna och få känna pulsen gå upp.. utan att den går upp för att man är förkyld;) 
Några av min livräddare här hemma i helgen! Kannan, inhalator, KS!! och 
Sinupret. Samt extra allt;)

I går fick jag fixat ett ärrende, de sålde enkla NIKE bhar för 99:- på XXL så jag hann få mig 2 st. Perfekt! De funkar inte för mig att springa i men som vanlig yoga, eller gymbh blir de bra, haft de tidigare så var bara att säga storlek och sedan hämta ut för dem:) Så TACKSAMT!! Nu ligger de bara och väntar på mig! Har en färgglad period och bara längtar efter massa färgglada tights, en färgglad löparjacka och lätta ben igen! Ätit massor för att trycka på systemet och låta det känna att de har massor av spelrum för att bli stark igen, vilat vilat vilat.. men att vara mamma är inte alltid att vila när man är sjuk men jag är nog bättre ändå än medelmamman på det hela för jag tänker att jag är en förebild och jag vill lära Emmy oxå att mammor går och lägger sig på maten och vilar, vilar när de är sjuka, säger att de inte orkar när man inte orkar osv. Man är en supermamma ändå även om man visar när man är svag! Att visa sig svag är att visa sig stark! (i min värld i allafall) 
Snoret rinner och jag unnar mig en mask, denna är superhärlig och finns på HK
En Firming Mask från Dr.Hauschka. En mask undan en massa tillstoppat DYNGA i!
Tycker de har super härliga produkter, deras ansiktsvatten älskar jag, drygt som få, haft mitt aslänge.  
Just nu använder jag Weledas Iris serie som dag och nattkräm, ögoncreme från A. Börlind och ett ögonserum från samma märke. Allt är ren och Eko! 

Så här säger tillverkarna själv: För mogen hy som tenderar att bli torr och förlora sin spänst och elasticitet är Firming Mask en kompletterande vård med direkt kännbar effekt. Kompositionen av läkeväxterna ros, läkemalva och styvmorsviol främjar hudens regenereringsförmåga. Med rosenvatten, rosenbladsextrakt, rosenvax, eterisk rosenolja, mangosmör, avokadoolja och mandelolja skämmer du bort och berikar din hud.

Nu ska jag svettas vidare i morgonrocken och hoppas kroppen bearbetar detta till i morgon!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...