söndag 5 mars 2017

it doesn't scare you even a little, it's not worth doing

Energipåfyllnad i form av så mycket vänskap, i att ha sluppit laga mat två gånger i helgen och fått äta ute. Mycket skratt och en lördagkväll med mycket värme, bok och närhet i form av kärlek.
Alltså en bra laddning av batterierhelg. Utan måsten bara roligt och mys!
Vilar från gymmet på helgen, leder, fästen får återhämta sig och jag försöker få lite frisk luft istället, rullar ut mattan 20-30 min för daglig rörlighet och de som står på tur. Mindre fokus på hunden då jag kände mig trött kring axlarna och det är pga nacken så då får jag lyssna på kroppen, stå en stund sedan ner i barnet, vila och sträcka ut.

Helg är magsikt, när kl blir 16:30 på lördag och jag får oxå bli ledig, får FÖRSÖKA sova ut, gick svindåligt, låg kvar en timme sedan rörde jag på mig, gjorde frukost åt oss och vi åt tidigt och sedan kröp vi under täcket igen och mös.. DET är helg, det är magi, det är att vara ledig. Att hoppa i säng efter mat är underbart, man låter kroppen får vila för att föra näringen dit den ska, hjälpa den på vägen, man får samtidigt ett skjuss i oxyticin nivåerna samtidigt, alltså WIN WIN för kropp och själ, hi hi.

Tänk vad mycket positivt de händer när man lägger mer fokus på att leva lite bättre, när man skiter i mycket, när man behandlar sig själv som sin bäste vän, när man lägger fokuset rätt.. vips så händer de saker i ens väg och jag tror de är pga leendet!


Denna pwo har blivit en favorit och måste nog ta in den på butiken. Gillar BetterYous grejer, bra skit utan skit kan man säga ;)

Trötta .. alkohol är bra.. i lagom mängd, haha. Jag var skötsam även om vinet i fredags gick rätt upp i skallen.. tillåt mig skratta!!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...