måndag 27 mars 2017

Ner på botten och upp då!

Man är inte kaxig när man är sjuk och ensam med en dotter som får lite damp på sin mamma som är sjuk och inte orkar med. Usch vilket dåligt samvete jag får även om jag försöker intala mig själv att man inte är en dålig mamma som inte orkar med. I natt har jag nog varit uppe 7 ggr, luftvägarna har liksom varit täta och jag har hostat mig igenom natten och Emmy som gladeligen fick sova i mammas säng var överlycklig och sov som en stock bredvid trots hur jag lät.. (HUR FAN GÅR DE IHOP?) jag skulle oxå vilja kunna sova så hårt!! :) Tanken var att hon skulle gå ner själv på skolan då jag var sjuk men idag ville hon inte, tror de var för att de är måndag och de är lite speciellt med måndagar då man lever varannan vecka liv.. Följde, gick hand i hand och sedan ville hon inte att jag skulle gå.. satt i kapprummet och svetten rann då jag hade bylsat på mig så mycket kläder då jag inte är frisk. Hon försökte med allt möjligt för att få mig och stanna. Vissa måndagar trots att jag som efter denna sjukdomshelg är helt slut över att fixa bitar hemma när man inte orkar med sig själv så är de gräsligt att säga hejdå och veta att man inte ses på en vecka. Klart man gör de bästa av situationen men man är inte mer än människa och att vara ifrån sitt barn är liksom bajs. Vi har en period så vi bråkar väldigt mycket och samvetet är ibland ännu mer bajs för att vi har våra ups and downs och jag är glad att jag inte har insta eller fb där de ser rosen rött ut och vi har de så bra. De är som att vardagen är lättare att hantera när man bara har sitt eget liksom. De är spännande och utvecklande med barns olika stadier där de testar gränser osv.. ser vad som går och inte även om man kan bli helt slut ibland... å tacka gudarna för yoga andning;)

Dagens plus: 
-Jag har inte snytit mig lika många gånger som tidigare dagar.
-De funkade att hälla genom båda näshålen idag.
-Jag får lämna över ansvaret en stund så jag kan fokusera på att bli frisk. (så dubbelt när man samtidigt brister i mammahjärtat när man lämnat och går hem)
-Ledig från jobbet så jag kan låta kroppen sköta sitt.
-Kan googla sönder mig på träningskläder.
-Kan fixa ett träningsprogram så jag är fit for fight för nya målsättningar om en vecka.
-Kan gå runt i sport-bh och leggings hela dagen och se ut som f'*n.
-Drog in en cocosinpackning i håret igår kväll och sov i, fick mig världens längsta dusch innan Emmy vakna.. att duscha när man är sjuk är MAGISKT!
-Får verkligen rensa ut i kyl, skafferi och frys när man ska lyckas få i sig mat och mellis då de börjar sina.
-Alla ledningar är rensade, snorkanalen, rövkanalen, tårkanalen, urinkanalen, käftkanalen.. ja alla har hunnits blåsas tomma denna dag.

Dagen minus:
-Slut java, frukt, bär och grönsaker.
-Typ lyssnat upp alla min favvo poddar.
-Min killkompis är i Thai och han är den enda som hälsar på när man är sjuk oavsett sjukdom.
-Har typ 4 filmer som jag skulle kunna se men vågar inte då jag inte ser typ thriller själv...


Tror jag nådde förskylningsbotten i natt och nu vänder det.. det är min plan och tanke!



I går frös jag som satan..... har man inte badkar så får man lyxa till det med gemensamt fotbad med olja och bergamotte doft i. (eterisk olja som är upplyftande)


Hittade detta hos Träningsglädje i ett gammalt inlägg ett Citat hon hittat och skrivit ner som är väldigt bra!

"Curves don´t epitomise a woman. Saying, "skinny is ugly" should be no more acceptable than saying fat is. I find all this stuff a very controlling and effective way of making women obsess over their weight, instead of exploiting their more important attributes, such as intellect, strength and power. We could be getting angry about unequal pay and unequal opportunities, but we´re too busy being told we´re not thin enough or curvy enough. We´re holding ourselves back"

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...