tisdag 28 mars 2017

De lilla kan bli lyx - KAFFE

Min mammas fina keramikmuggar som man druckit så mycket kaffe hemma hos henne står nu i mitt skåp. Ett tag ville jag inte använda dem för jag var så rädd att de skulle gå sönder. Denna har två fåror av sprickor och lär nog inte hålla allt för länge. Lite porslin är jag rädd om men dessa koppar har jag så pass varmt om hjärtat. Men de kom en dag då jag bestämde mig för att använda dem då livet är för kort för att låta något stå undan. Sov lite bättre i natt men gårdagenshuvudvärk hade inte gett sig på morgonen, förkylningen känns bättre, hostar en del, svettas lätt, är matt, har inget snor längre men när kl blev 10 tog jag en värktablett och de som känner mig vet att jag tar inte sånt skit om de inte verkligen krisar. La mig i sängen och läste lite, la i från mig mobilen och gjorde något jag aldrig gör .. ja somnade!!! Vaknade till med frågan? 

I min värld finns de numera bara en sorts kaffe som jag köper hem, skulle aldrig köpa något annat än eko kaffe till burken hemma då det är det som besprutas typ mest, de bananer, vindruvor osv. Aldrig då låter jag hellre bli. MEN är jag borta eller ute så dricker jag de kaffe som serveras men är nog med just kaffet som jag köper hem. Ok, paketet är lite dyrare men vad fan kostar en java ute som folk gladeligen betalar. Det är som ett paket ungefär.
Kaffet med lite varm mjölk är magiskt gott och förhoppningsvis så släpper huvudet mer nu då jag varit utan kaffe här hemma. Kylen ekar gräsligt då vi handlade förra lördagen...  Finns inte en grönsak,frukt,bär... till och med havregryn börjar ta slut!h :O

Just nu är dagens lyx att jag har en kopp kaffe framför mig, att öppna ett nytt paket, stoppa ner näsan i de får typ hjärtat att slå en volt där inne. Ett gott kaffe förgyller en sjuk vardag. 
Så i dag ler jag över att kroppen jobbat sig lite framåt och kämpat på med förkylning.
Det krävdes en kopp kaffe och en kram för att jag skulle le igen, 

Jag längtar jätte mycket just nu efter att få sitta ner med någon av mina tjejer, en lunch ute, en java med höra hur livet ter sig för dem. Längtar efter en ompysslande stund, kanske en söndag på SPA, längtar efter en stund i skogen, gärna springandes, få ta en långdusch med min hälft och krypa ner i en nybäddad säng och pussas massor. Jag längtar efter ett gäng tulpaner på bordet. Jag längtar efter en mac kram och se han hemma igen. Jag längtar efter att få färg i håret och göra något nytt. ( de är som om jag alltid vill de efter man varit sjuk) Jag längtar efter att få prova en SUP. Längtar efter sommarkvällar. Längtar efter att flytta. Längtar efter lusfria skolor... 
Längtar efter linser men är så rädd om mina ögon sedan näthinnan lossna så nu har jag haft glasögon sedan jag och Linda var i storstan och bodde på hotell.
Längtar efter att känna doften av mina egna fisar... ELLER INTE! ;)


Tränar du när du är sjuk?
När du tränar så bygger du inte upp din kropp, de är efter, i vilan du bygger och återhämtar.. Träningen stressar din kropp och om den jobbar med förkylning så stressar du den ännu mer och du har bara ett hjärta.. du kan få men för livet om du inte låter kroppen vara och bli frisk fört. Låt den sköta sitt, låt den jobba i lugn och ro, du har igen det sedan!! Du kommer snabbare tillbaka om du låter den bli bra först. Låt det gå en extra dag innan du kör igång, håll ut! Året har 365 dagar, du hinner träna och livet är inte träning, träning är en del av livet! Livet har så många pusselbitar, det handlar inte om kesella och vem som är mest deffad.. de är allt annat än hälsa! Hälsa är stort, hälsa är häftigt och kommer inifrån!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...