tisdag 21 februari 2017

Enkelt gott ska de vara!

 Jag är less på tanken kring diet, har jag sagt.. de är som om alla måste ha en ram att följa numera. Allt ska vara gott men inte innehålla några kalorier? Alltså falsk näring på något sätt för kroppen. Vi behöver BRA kolhydrater, bra fett, bra protein.. så enkelt är det! 
Quornbollarna fanns de rester av, stekte i hop det med mix av quinoa, bovete och hirs tror jag de är i den mixen. En mix av soya, sambal, lite tomatpure, lite citronpeppar och vitlök, rödlök fick de wokas på i pannan med olja istället för att värma de i micron. Så lite mat som möjligt ska värmas i micron då näringen försämras där och näringen kan ändra struktur vilket är bajs. Så jag värmer hellre på maten i stekpannan och blir så otroligt mycket godare. Sedan en coleslaw till.. GOTT!
I dag blev de veg till lunch, igår likaså.. till middag blir de kyckling i crockpoooooooottttten!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...