tisdag 9 juli 2013

Ben...

Efter frukost och sönderbränt ben så tog jag en Celsius och sedan cykla jag till gymmet för att köra framsida ben men rååååka slänga in lite baksida, benen kändes lite halvmöra så jag tänkte högreppare..
Först 5 set benspark, ville värma upp knän ordentligt inför knäböjen.. å seriöst så körde jag typ uppvärmningsvikter i böj men tokstrikta, djupa, och inte explosiva utan försökte hålla emot, stannade i botten och gunga lite som om man gör en liten böj i botten och sedan upp igen, framsidan bara brände och sedan när jag kommer upp så klämmer ja till arslet så tar de bra bak i rumpan också.
Utfall i smithen, samma sak där..sist ja körde utfall så körde jag snortungt, idag lät och högreppare och fan vad de är flåsträning, la en stepbräda där fram så djupet blir djupare i utfallet. Raka marklyft med hantlar, lika där, håll emot på nervägen, tryck till och spänn glutten på toppen och de tar som tusan. Plankan i superset med sittande vader där jag droppa på slutet. För att få maximal träningvärk i vader krävs de att jag har sälllskap, att någon hjälper till på slutet eller att man lyfter av vikt efter vikt tills man kanske bara matar på 20 kg som sista efter en massa reps.
Sista jag gjorde var att ja la in en 50 reps knäböj utan vikt, bara djupa squats med kroppsvikt mellan repsen i vadpressen.

Skratta när jag kom i gymmet.. girlpower och alla i rosa, ha ha.. lagomt tjejigt, lagomt fjolligt ;) (tvungen och tjuvfota;) ) :P
Bästa med att de är samma folk, man kör sin grej där inne, man pratar om man hinner och har lust och ingen tycker de är konstigt om man pluggar in och knappt pratar med någon, alla som kör på morgonen är verkligen där för och träna och kör riktigt bra, de är kul och se!


- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...