tisdag 12 februari 2013

DAG 4 CHECK!


Emmy vakna i natt kl 12 med magknip, jag tror de beror på att hon hann trycka i sig typ hela påsen torkad frukt medans jag gick och diskade i köket, de var amatörmässigt av mig och lämna påsen och inte lämna en liten skål, nåväl.. 3 tre timmar snurrade hon runt i min säng, grät, vred sig och sa ont i magen, pruttade pruttade och pruttade ännu mera. Jag låg och massera hennes mage i flera timmar och sedan kom jag på att jag ger henne alvedon. Fick i henne de efter motstånd och lite lurenderier.. nåväl, huvudsaken är att hon fick i sig de;) Till slut sa jag, ta kisse och gå och lägg dig i din säng och trodde aldrig hon skulle gå med på de.. hämtade kisse och gick in på sitt rum, där blev hon tyst och somnade med katten. Katten är de bästa bästa bästa vi köpt!  De är verkligen hennes bästa vän och nu är hon inte lika påig på katten hela tiden utan bara de gånger hon är trött får man kolla henne så hon inte gör något icke katt vänligt på han. Sitter jag i telefonen är de ett sådant tillfälle då hon ställer till djävulskap.

Emmy sov länge, till kl 9, hade sagt på dagis att hon ska få sova så länge de går så hostan hennes försvinner. Jag sov till efter 8 så de var då tur då vi varit vakna i natt!!!

Just nu är jag faktiskt lite besviken, varför kan jag inte skriva men i bland kan kroppspråk, hur man låter göra en mer ledsen än ord.


Jag vaknade som sagt 8, ont i skallen, alvedon check men först en feberkoll och lite lätt feber fortfarande och influensan brukar sitta i ungefär 5 dagar har jag läst mig till.. snoret rinner mindre och jag kliar inte i halsen längre, hostar lite.. mest när jag lägger mig men då tjuvar jag T hostmedicin som funkar susen... så ett steg framåt är vi!!! HÄRLIGT! Innan jag fått i mig kaffet och frukosten så lät jag inte fräsch på rösten, skrovel ala mans röst men nu har de gett med sig lite.
Frukosten i magen och sedan hoppade jag in i duschen medans Emmy gjorde ett tappert försök och bädda storsängen, lill pyret, jag låter henne alltid försöka, att säga till ett barn direkt att du inte kan eller jag fixar de för de är för svårt för dig.. de finns inte för mig, hon får försöka, de handlar om att våga prova för till slut så kan hon, barn kan mer än vad man tror!
Hann bara duscha en stund så kom Emmy, mamma vad gör du???
Vad tror du älskling?
Duschar..
Vill du duscha med mig?
Mmmmm och vips så blev de en långdusch och nu sitter hon med handduken och pärlar och har fått välja en film. Har meddelat dagis att hon får vara hemma, jag vill inte ut så länge jag har lite feber..
Lite mascara på ögonen och lite puder på kinderna och man känner sig lite fräschare.. duschen gjorde oxå sitt.


DE ÄR INTE SÅ ATT JAG BETT ATT FÅ 2 st influenser detta år... !!! Bara och gilla läget och göra de bästa av de!

Nu ska ja vänta in världens bästa K som kommer med leverans på snus när hon ska till frisören, ängen!!!! Vi byter mot en protte bar ha ha.

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...