tisdag 1 januari 2013

Myspysig dag!


2 bustroll!
Jag och Emmy hade tur när hon kom till mig igår.. ÄNTLIGEN!!! KÄRLEK!! Att få vara med C, de busade och lekte på bra, lite lugn stund i soffan med frukt och böcker, hopp i sängen och annat skoj. Super härligt och se de två tillsammans, höra hur de pratar med varann, hur de agerar i olika situationer.. ja de är super kul att sitta och se och lyssna. Så här ska vi göra massor med fler gånger, Emmy får en go lekkamrat och C föräldrar får träna eller göra något själva tillsammans, viktigt!
Att hjälpas åt med småstunder är viktigt och ger energi :) Å ja och Emmy får ju trevligt och mysigt på köpet, kan inte bli bättre!


Sedan tog vi en prom på stan och köpte oss förrätt ;) ala Cheese ;) hi hi.




Emmy var helnöjd med de valet av förrätt.. åt TVÅ stycken, ha ha. Vi råka få dubbelt upp igår, hon var trött i kassan och när ja påpekade att vi redan fått vår beställning så sa hon.
- Ta de här oxå om ni vill ha de:)
Så vi fick dubbelt, hi hi.. så mcdonalds avslutade året väldigt snällt och billigt, hi hi.

Helt underbart att ha Emmy hemma igen, alltid lite svår att få och somna första kvällen när vi byter, då är de ju lite andra rutiner osv. Men de gick rätt fort och som förälder så avslutade hon året klockrent, la sig utan blöja men vaknade och sa till att hon behövde på toan!
Nu ska nattblöjan strax BORT BORT BORT!

Nedan- Fröken göra till sig på kort ;)
Emmy sover än, ja har fikat lite, gröten hamnat i magen, kurrade alldelens för mycket för att vänta tills tröllongen vakna :) Kaffet brevid mig och lite The Sounds spelar på datorn, ska nog köra armar i dag, Emmypemny får följa med mig, tar med mig lite pyssel och så, de blir perfekt!
Körde ben i går, framsida.. typ 10 set knäböj och sedan bara benspark och stående vader.. träna lite teknik på vissa set och sedan ett tungt set men gjorde nog någon lite miss i vändningen för ja fick ont i länden, jag har ju en jävla svank som ja försöker bättra åt andra hållet då de belastar ryggen mycket just i böj om du har mycket svank.. ja och böj går INTE i hop, ja blir aldrig starkare i den.  Bra att inte skutta runt överallt och slita i alla maskiner utan fokusera på något och göra de bra!
Träffade H på gymmet, trevligt då ja inte var tidspressad som vanligt förrutom att ja skulle hämta Emmy tidigare än bestämt. Hoppade upp på löpbandet och joggade i 30 min innan ja gick hem för en dusch innan de kom.

Skönt med en lugn dag/kväll då de inte blev så mycket sömn i lördags så ja var så mör i söndags. :) Nu känner ja mig som en ny människa, perfekt, den känslan vill ja ha när ja varit ledig!


Detta år har varit rätt upp och ner, men har vuxit rätt mycket som person, ja vet vad ja vill!
Målen för 2013 är nedskrivna, mina egna små och stora mål. Mycket kommer hända detta år, stora och som sagt små saker.. de känns spännande och utvecklande!
Kommer satsa på min familj, emmy och kärleken och såååklart träningen!

Detta år är de år då vi ställer upp och räcker upp vårt långfinger och säger FUCK OFF CANCER!!
Detta år är de vi älskar mera, skrattar mera, busar mera, "retas" mera,fjortishånglar mera;P, ler mera, kramas mera, leker mera, tränar.. mera.. hmmmm, tränar i allafall, hi hi, njuter mera, kysses mera, vårdar de nära och kära ännu bättre, myser mera, tar vara på varandra, och framförallt inte ta varann och livet förgivet!



2 kommentarer:

Camilla sa...

Gott Nytt År! Jag önskar dig ett fantastiskt 2013. Kram

Ulrika sa...

Gott nytt år! Hoppas och ber för ett toppenbra 2013 för er där ljuset vida vinner över mörkret! Kram!

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...