lördag 25 juli 2009

Oj va de regna igår





I går valde vi att fly regnet i stan till en ort med ÄNNU mera regn, hi hi. Barnen lekte och hoppade studsmatta i regnet och såg ut som de fått sig en rejäl dushning när de kom in för middag, lilla Emil var dock hyffsat torr, men Hanna lukta blöt unge brevid mig*LER* OJ vad hungriga vi var innan de var klart och fick sätta första tuggorna i maten och guuu va gott de var!
Jag var RYSLIGT trött igår eftermiddag och kväll, skönt med god mat och sedan bara lägga sig i soffan hos bror och mysa en stund. Hade en del sammandragningar trots att jag var lugnet själv hela dagen och eftermiddagen.. så vi traskade över till storhuset och fyllde badet och la oss där båda två en stund innan vi skulle krypa till kojs, jätte skönt!
Här regnar det fortfarande så någon aktivitet ute på morgonen lär det inte bli, kommer ställa fram lite frukost till oss, dock är kylen rätt tom för mamma är på Island och pappa med assistenter verkar inte handlat hem något, men de viktigaste finns hemma iallafall. Ska rota i någon av frysarna efter lite bröd till oss, säkert hittar man något gott hembakt bröd som vi tycker är mumma! Men i morgon blir de nog träning om allt är som de ska, jag har rygg och biccar på tur och jag vet att peppen kommer vara maximal efter det att man varit hemifrån, vilat upp sig och ätit massor av gott, hi hi.
Kommer i eftermiddag att åka vidare till nästa grill middag på en annan ort, de blir nog oxå trevligt, men hoppas jag är piggare än i går eftermiddag/kväll, hade en sådan dag i går då jag var väldigt trött på att vara gravid, dock så får man bara förståelse från andra gravida eller mammor, jag är INTE trött på min lilla bebbe där inne, men saknade bara min gamla kropp liksom, känna sig lätt, är ingen utseende grej jag saknar utan bara en fysisk känslan som jag saknade igår. Men som sagt, det är inte långt kvar och jag kommer få några fler sådan dagar innan de är dags*LER* Går ju in i v 30 nu, v 38 är pyret klar och beräknad v 40!!

10 kommentarer:

Ingela sa...

Låter så mysigt att umgås med familjen helt okomplicerat!

KLart man får sakna sin gamla smärta kropp när man är gravid. De som inte förstår det har antingen inte varit gravida själva eller så är de bara helt oförstående :-) En graviditet sätter igång så mycket i kroppen att man känner sig som en helt annan människa. Äntligen börjar jag känna mig som mig själv igen, både kroppsligt och själsligt. Det kan ta lite tid att "hitta tillbaka" eftersom man går helt upp i sin älskade lilla bebis den första tiden. Men jag tror det är viktigt att man inte glömmer bort sig själv, vem man är förutom att vara mamma.

Önskar dig en fin dag vännen!

Många varma gosiga kramar

Erika sa...

Ser bebben ut sådär... det är ju helt otroligt! hihi...kommer ihåg när du sa att den inte var större än 10 cm:D

Hoppas du fått en bra start på dagen, tänkte på dig igår när du skrev att du badat, tänkte inte fan har väll ni ett badkar???:D

Måste kila nu, hörs mer sen...
Kramar

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

God morgon vännen!

Kan verkligen förstå den känslan... Är samma här fast jag inte har en bebbe i magen då hehe... Men jag saknar den jag var innan all värken när man var så mycket piggare lixom...

Hoppas att du fick sova gott sen efter badet i alla fall...

Här var det sol hela dagen igår... men idag har det mulnat på igen... fast inget regn än dock... Ha nu en myslördag!! Kraaaaaaaaaam!!

Annika sa...

Håll ut lilla gumsan! Snart kommer pyret! Tänk på en annan som har lååång väg kvar hehe!

Ebba sa...

Tänkte bara kika in och önska dig en trevlig lördag =) Vad mysigt ni ser ut att haft det!

Kram!

Jossan-Wellness by me! sa...

Ingela-ja familjen ska vara enkel och okomplicerad:O)

Ja, men många FATTAR inte och tror att de bara handlar om utseende att man känner sig tjock, men jag känner mig inte ett dugg tjock, utan de är bara lätthetskänslan och inte behöva oroa sig, dock kommer jag oroa mig sen som värsta hönsmamman, hi hi. Men andning och hela den biten, att man inte flåsar och måste vila hela tiden, hi hi.

Kramar om dig

Jossan-Wellness by me! sa...

Erika-Japp:O) He gå undan;O)

Vi har de bra, nu har vi hela huset för oss själva, ska hitta på nått till lunch bara.

Kram och ha en fin dag

Jossan-Wellness by me! sa...

Suss-Ja, man blir liksom medveten om hur bra man har haft de innan då man har en vanlig fungerande kropp:O)

Hoppas du mår bra i dag annars!?
Uppehåll längar jag oxå efter, hi hi.

Detsamma min vän
Kram

Jossan-Wellness by me! sa...

Annika-HÅLLER UT, lovar!! *LER*

Jossan-Wellness by me! sa...

Ebba-Detsamma till dig tjejen.
Vi har de bara bra*LER*

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...