lördag 25 juli 2009

Home sweet home

Har ni sett.. jag har lixs en start knapp på magen, de har iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiinte duuuuuuuuu!!!;P





Åh vad skönt de är att komma hem igen efter en liten borta tripp. Har varit en helg med blandade känslor, är nog första gången som jag är hemma utan att mamma är hemma och pappa är där med assistent sedan olyckan. Jag tyckte att han var jätte jobbig denna gång, svårt att förklara hur de är att ha en hjärnskadad pappa och att inte känna igen honom på något sätt, att han säger saker som gör en ledsen och upprepar de om och om igen, spelar ingen roll om man säger till honom, de går liksom inte in. Vi blev själv där en stund och de var verkligen skönt, att ha huset för sig själv, ligga på utemöblerna och läsa, halvsova och bara ta de lugnt. Behövde de! Gjorde en jätte god laxwok till oss till lunch, serverades med pasta och ett ekologiskt knäckebröd med solrosfrön och havssalt, mycket smarrigt! Kryddade med vitlökspeppar, soya, sweet chili sås, lite ketchup och lät de fräsa ihop med lök, wokgrönt och tomater. Färdigt på några minuter, mat ska gå snabbt;O) Går fortare när jag wokar ihop något gott än när man åker på MacD och beställer mat, hi hi. Jocke hinner bara sätta sig på dass så ropar jag- Nu är de klaaaaaaaaaaaaaaart!

Efter 15 tiden så började vi rulla mot Norrby där Jocke har sin släkt, jag har aldrig varit ute med Jocke dit, bara med mamma som liten och köpt plant. De är en familj som jag gillar att komma hem till känner jag, man kan bara va och de är inte så noga, sånt gillar jag:O) Jag var jätte trött och efter maten var jag bara tvungen att krypa ner i den gamla sängen som stod i köket och vila en stund, jätte skönt att komma till några som man känner att man kan göra så, jag är liksom lite konstig av mig och gör ibland bara som kroppen säger till mig:O) Otroligt go middag med potatisgratäng, kött, grönsaker, en OTROLIGT go fetaost/yogurt röra som jag bara måste göra själv (örtsalt, salt, cayenne, curry) skriver bara lätt själv så jag ska komma ihåg vad Torbjörn sa att man skulle ha i, hi hi. Till efterrätt serverades varm äppelkaka alá Sonja och vaniljglass. Kändes som jag var hemma, något som mamma skulle ha gjort oxå*LER*


Fick hålla i små söta kaninungar, dumma allergi som gör att vi inte kan ha djur=( De hade MYCKET kaniner, typ 70 skulle jag tippa, de var kaniner överallt i ladugården och i burar på gården. Jag har alltid haft kaniner som liten så de var lite skojsigt att de oxå hade de=)
Trots att jag var jätte trött när vi åkte hem, Jocke sa att jag såg ut som en liten söt flicka där brevid honom så orkade jag ändå med att verkligen längta efter morgondagens träning. Sa- GUD vad jag längtar efter att träna! Visst har man hittat sin grej då, hi hi, de är gött att få ett break i från, bara vila och ta de lugnt, träffa andra som inte har ett dyft intresse av att prata träning, där det inte träningen är en del av deras liv på samma sätt som för oss, att fokusera och prata om annat, detta gör att man lättare håller balans till ett i vanliga fall (utan grav mage) träningsliv som vi älskar:O) För mig är det viktigt att få den biten, att inte allt ska fokuseras och att man BARA måste umgås med rätt folk, folk som är lika som en själv och som gör att man mest pratar om samma sak hela tiden. Jag tycker de är skönt att koppla bort de för en stund och sedan ge järnet igen när man kommer tillbaka till ens vanliga värld igen, då jag verkligen saknat den biten och är taggad igen:O)
Rutiner är bra i ens liv, men man måste kunna bryta dem oxå för att se annat och bara slappna av, släppa de för en stund. DE ÄR BALANS!
Tack för en jätte trevlig helg, eller helgen är inte slut, i morgon är jag singel, men ska på nog på dejt med en vacker tös med son, de blir trevligt, men först på morgonen så vill jag skutta ur sängen och sedan bege mig på ett träningspass, känner att jag kommer vara energisk, som en liten skuttande kanin, hi hi.

8 kommentarer:

Camilla sa...

Hej! Håller med om att det är skönt att även umgås med folk som inte tränar. Har speciellt en vän som hatar att träna, då blir det mer prat om annat istället =) Du är verkligen jättefin med din fina mage! Kramar

ZuZiBuZ (Susanne) sa...

Hej vännen!

Är det en sån där knapp som jag behöver tro?! :D
Hihi du har niner du å jag har kottar... :P

Jobbigt med din papsing... är han men ändå inte han lixom... Blir jue så knas när det tar knoppen å inte kroppen... :(

Kramelikraaam!! <3

Jossan-Wellness by me! sa...

Baalance-Ja, de är super skönt då coh då, få surra om annat, ssn när man träffar folk med samma intresse så är de oxå roligt, men man behöver båda delaran:O)

STORT TACK!!!
kRAMIS

Jossan-Wellness by me! sa...

HEJ GUMMAN
Den skulle jag oxå vilja ha på kvällarna nu, de är liksom trasslande då;O)

Ja, i perioder är de väldigt tufft...
De är betydligt lättare med en kroppslig skada än när hjärnan är inblandad...

Kramar om

Unknown sa...

Tack för en trevlig kväll!Kramar från oss i Norrby.

Jossan-Wellness by me! sa...

Torbjörn- Tacck själv, sååå god mat och sååå skön soff/säng, hi hi.

Kramar från oss stadsbor:O)

Erica sa...

Åhh vilka små pluttenuttar du fick gosa med! Vill också ha!

Börjar tapetseringen närma sig eller?

Jossan-Wellness by me! sa...

Erica-De var sååå söta:O)

Hmm...... när cykelsäsongen e slut kankse;P

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...