måndag 11 december 2017

Variation!


Jag älskar variation, nu har jag hakat på min sambos, vi är inte sambos men vad fan ska man skriva, hälft, pojkvän(pojkvän... va fan jag är ju int 20 år längre, låter som jag dejtar en pojk liksom) särbo låter som vi är halv sär... fast de är vi då oxå så vete fan vad jag ska skriva skit samma.. HÄLFT! 
Har införskaffat ett träningskort på en ny anläggning, UPC, de är som en stor lekplats för vuxna med ett plus att de finns ett gigantiskt lekställe även för barn, Hopp och Skoj där nu vi erbjöds att när man köper ett guldkort får man köpa ett tvillingkort jätte billigt och sedan fick man ett årskort på hopp och skoj så de blir en perfekt julklapp till Empan. MEN eftersom jag kalva mig och inte hann köpa chokladkalendern på jobbet och anser att de egentligen är rätt onödigt även om man kanske skulle tycka de är lite kul .. ja överlevde utan och jag skulle nog uppskattat mer en tidig julklapp på ett lekställe som barn och ha fri tillgång till ett år istället för att få choklad och istället få röra på mig.. julgodis lär barn få i sig ändå och för mycket socker får de ändå i sig även om man inte köper hem godis.. pga skolan, vänner osv.  SÅ vi får se, när hon kommer idag så hänger den i vår minigran och hon får själv välja om hon vill spara denna julklapp eller öppna och kanske vi då åker dit redan i dag en sväng så hon får starta mamma veckan med lite skoj! 

Hur som så är jag helt sargad i dag, har ont i varje muskelgrupp. Har haft en bra träningsvecka med många pass, mycket variation, har hunnit med 3 olika gym, träffat otroligt många olika glaskitar på alla ställen och som i morse så blir man glad när man tar sovmorgon, kommer på tenton och gubbgänget som alltid är där den tiden är där och de kommer fram en och säger:
Var har du varit, vi har saknat dig på morgonen! 

Har inte hållit i min varann dag grej med gym, skyller där på min särdeles fina särbo..;) han har fått mig och köra på kvällen vilket vi INTE gör någon av oss egentligen och jag har oxå tagit ur mig mer denna vecka, de gör mycket om vi åker tillsammans, vi är inte van att träna med varann så de kommer ta ett tag innan man lär sig riktigt passa varann på bästa sätt så vi kör skiten ur varann på kortare tid och kommer därmed oxå utvecklas och gå framåt i träningen, de känns riktigt kul.
I går var jag väldigt sliten efter som vi var på julfest i lördags och intog sådan dära alkohol och när jag fröken Persson druckit så kan jag inte sova, jag är vaken hela natten... 
men är man dum i huvudet så är man och är man ännu mer dum i huvet så åker man och tränar på kvällen för att svettas ur de och är man ännu mer dum i huvet så kör man ben och avslutar med att testa deras nya speedsac, säckar man drar efter sig på banan. 
Bestämde mig innan för att ok.. ja ska springa 10 ruscher, tog en säck och kollade först inte hur mycket den var laddad med i vikt och sedan sprang jag.. De var jobbigt men nu tänkte jag att varje gång vi kör på UPC så ska jag avsluta med att springa 10 ruscher, de ska även jag.. icke löparen persson fixa! Kul och möta gamla kollegor, kul att svetten luktade dynga efter helgens intag och sedan var de otroligt skönt att somna och ta sovmorgon denna morgon.. även om jag lyckades med mitt pass bra i morse så sitter jag och funderar hur jag gjorde de för just nu har jag ont i hela kroppen och är helt fucked up i hela systemet av träningsvärk. Träningsvärk säger många att de är skönt, men inte så mycket så när jag sätter upp benen så skakar de liksom och får några jävla cp ryck i sig. 
Så jag sitter och tittar på skurhinken som jag fyllt upp och sedan drog jag filten över huvudet och låg bredvid kisse istället innan jag gjorde världens största och godaste Latté i vår maskin. 

Helgen blev helt perfekt, jag jobbade med Elin och dagen gick fort, vi drack java och pratade mellan kunderna och fick oss en hel del skratt (UNDERBART!) god mat på Elite hotell, fri dryck hela kvällen, fick en kväll ute med min "säris":P och sedan spenderade vi dagen i skedposition och med att vara sjukt dryga mot varann hela dagen pga trötthet. EN klockren och kvalitetssöndag precis som jag vill ha det, dryghet är bra när man är på de ilet, de får en och skratta och småjäklas lite lätt;) 
Kylen blev fylld, vi fick se på ett form av drömboende där jag bara kände, här vill jag leva, här vill jag bo för alltid, här vill jag skaffa 52 barn och vara hemmafru. Okej, 52 kändes ju fan jobbigt.. men men. 

Helt enkelt en kontrasthelg från att vara hälsosam men de är väl så de är och kallas balans! De är de som är livet! Fast just nu känner jag inte för att inta alkohol på ett tag:P

Tack för att jag fick en underbar helg med dig! Bäst är du... eller de är ju jag men men du får ta cred för denna gång! ;) Tack även för att Cicci skjutsade oss, tack för att vi fick träffa din underbaraste Natalie! Mig älska dig! 

Mycket mat har de blivit i veckan.. ovanligt, de hör INTE till variationen. Nu står de däremot köttfärssås i den som får bli middag till i kväll. Jag tycker verkligen crockisen var ett grymt inköp och där satte jag den.. genidraget.. har jag sagt de förresten.. googlar du på geni så kommer jag upp!? ;) haha

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...