söndag 19 februari 2012

Att bli tagen för givet suger balle!

I VILKEN relation som helst är de förbjudet att bli tagen för givet... I mitt liv är de förbjudet, ingen ska ta de jag älskar förgivet och ingen ska ta MIG förgivet.. de kan man fetglömma att de gör man och att jag tolererar de.
Vissa flyter fram genom livet och vissa åker på en föredetta "botsmarksväg" ... ja den var väldans hoppig minns ja som barn när vi skulle hälsa på kusinerna ;) Å hoppiga vägar gör att man lär sig parera och för att int slå sönder underrede på biln... Å LIKASÅ lär man sig genom livets motgångar, jag har haft ett antal och tur är väl de för jag vet i och med de vad jag inte accepterar i en relation, hur jag ser på att man ska vara mot varandra. Men vill du fucka upp ditt förhållande så ta dina nära och kära förgivet så har du garanterat en vinst att plocka hem.

Jag har vänner som irriterar sig på folk som bokar in och sedan hör av sig i sista sekund OFTA och inte dyker upp..och låter sådant pågå och man stör sig på att de inte kommer i tid osv..( å aldrig säger till att man stör sig på de....) RESEPEKT.. kommer man försent så ska man i alla situationer börja med att be om ursäkt och mena de så man respekterar personen i fråga.. då kommer man undan rätt ofta men att bara låtsas som inget hänt och att inte ens reagera att man kommer försent suger balle. Sedan när någon gjort något för en, visa tacksamhet för h-vete, säg tack för att man lagat mat åt en, säg de du tänker tex, å vad god mat du gjort. Små sätt att visa tacksamhet i vardagen till dina vänner och din partner gör att man inte känner att man blir tagen förgivet. MEN mena de du säger!!

Vänner som BARA hör av sig när deras sambo är borta..de suger oxå balle!

Anpassningen... att jämt måsta anpassa sig efter ens vän eller partner suger OXÅ balle!! Att personer bara tar en förgivet och räknar att man finns där och ställer upp för dem. I ALLA realationer får man anpassa sig åt något håll... men de handlar om att båda visar att jag tycker om dig så mycket så de här gör jag för DIN skull så man får känna sig älskad och att personen bryr sig om en.


Jag är sjukt tacksam över mina vänner!! Pratade med en precis som verkligen kan boosta mig med kärlek, helt underbart att någon kan vara så mån om att jag ska må som en prinsessa <3 Love U!!!
Sen är de otroligt skönt med mina vänner som verkligen ställer upp för mig och som jag vet finns här för mig, som har förståelse för att de kan vara trixit när jag är ensam med Emmy så mycket och bara att ha förståelsen är otroligt skönt! Ja vet att jag kan ringa och de lyssnar, de försöker att hjälpa till och jag känner att de verkligen bryr sig om mig...de är riktig vänskap! Vi kan skratta, gråta och vara förbannade inför varann.

Vissa fattar verkligen inte att man lever här och nu!! Varför vara rädd, de finns INGET att vara rädd för..att vara rädd är något man väljer själv!! Att gå runt och vara rädd suger oxå balle!!
VI LEVER HÄR OCH NU!! Livet är kort och skört...  fokuserar du på fel saker eller är rädd för att känna så kommer du missa något fint på vägen!

Käftsmällar är bra... oftast!! Får folk att öppna ögona och växa som personer... OFTAST ;)
Personer som kört efter en såkallad botsmarksväg är oftast mera tacksam och tar inte livet och nära och kära förgivet....

6 kommentarer:

Jonna Segrén sa...

Skitbra inlägg Jossan! Nä gör dig av med de som inte vill lägga ned mer än en ögonblinkning på dig och bara gör det då det passar dem!.. Omge dig med vänner som ger dig något tillbaka och laddar dina batterier så du orkar ge mer själv... Är det något jag lärt mig efter Kents död så är det att INGENTING kan man ta för givet! Och man skall ta vara på de fina vänner man har som man kan "vila" med och resten kan dra dit pepparn växer!
Kram! /Jonna

Jossan-Wellness by me! sa...

Hej fina du!!
De är dags för fröken Jonna att pallra sig in på butiken snart så jag får ge dig en kram och sen att du får lite ny inspiration i träningsklädes djungeln :D

Förstår att efter de hemska ni gått igeom fått stöta på konstiga "vänner" de är i de lägen då man märker vad man har runt omkring sig..vilka som bryr sig och plötsligt växer nya relationer fram mellan de man inte alls trodde skulle bry sig så mycket.
Har tänkt på er massor!

Styrkekramar till fina du och barnen

Jossan-Wellness by me! sa...

Hej fina du!!
De är dags för fröken Jonna att pallra sig in på butiken snart så jag får ge dig en kram och sen att du får lite ny inspiration i träningsklädes djungeln :D

Förstår att efter de hemska ni gått igeom fått stöta på konstiga "vänner" de är i de lägen då man märker vad man har runt omkring sig..vilka som bryr sig och plötsligt växer nya relationer fram mellan de man inte alls trodde skulle bry sig så mycket.
Har tänkt på er massor!

Styrkekramar till fina du och barnen

Jenny sa...

kan vara det bästa jag läst på länge!

Pernilla sa...

S M I L E !! Vilket HÄRLIGT brutalt *blink* uppvaknande denna måndag.
Du e ju bara bäst!! UNDERBART inlägg - SÅ sant! Dags att trycka på 'print' =) Nu kommer då jag att gå med ett LEENDE hela dagen.

Kraaaaamar Pernilla

Ulrika sa...

Ännu ett tänkvärt Jossaninlägg!

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...