lördag 9 september 2017

De där med fredagsmys eller fredagsmus!

Vilken konstig vecka de varit, till att verkligen inse hur mycket jag älskar många i mitt liv, till att ha gråtit över orättvisor, till att ha fått skratta över sjuka skämt, till att ha luskammat barn i flera dagar då de går på skolan hela tiden och det är det ENDA jag verkligen HATAR med skolan!
Bra träning men varierad då jag har problem med rygg och nacke just nu så jag får gå runt problemet och gå på behandlingar regelbundet. På måndag har jag en tid för massage hos Jax, de ska blir bra!

Veckan har liksom bestått av sånt som dykt upp oväntat och måste fixas DIREKT! De har inte funnits så mycket tid för mig att andas däremellan men tar de små stunder jag bara kan, yogat 10 min varje dag, då jag lämnat på skolan innan jobb. Rullat ut mattan, blundat och låtit kroppen ha sitt eget flöde efter vad den behöver och vill!

Fredagen bestod av att som tur var kunna gå hem en halvtimme tidigare, kamma hår, en älskad vän var sjuk men ville komma förbi så hon kom, hjälpte mig, röt till och sa : SÅ DÄR LÅTER MAN INTE MOT SIN MAMMA! Jag kan inte med ord beskriva hur mycket de betyder när andra kliver in och säger till och visar vart skåpet ska stå till mitt barn, att inte vara själv i den biten jämt, de biter bättre när någon annan säger till.
Vi skrattade pratade SKIT och sånt som andra inte pratar om, haha till att tvätta allt här hemma, upp och ner i källaren. Kisse kom med hamstern sprintades och emmy fick panik och ropade att hamstern är död och tappar delar!!!!

Där stod vi alla sedan och slet ut allt ur förrådet eller mest cicci och emmy medans jag försökte hålla mig för skratt och cicci sa... LUGN emmy, de här är lugnt, vi ordnar de här.

Avslutade kvällen med film och emmy la sig i mitt knä och bara kröp upp och mös medans jag fick mig ett glas vin. Sjukt skönt efter denna vecka, de har verkligen varit en berg och dalbana men så är livet i bland och jag bryter i hop när de händer saker och tillåter mig att känna. Sedan har jag ny energi till att se klart och tänka... de här löser vi oxå! Vi klarar ALLT!

Gröning: Spenat, grönkål, chiaprotein, citron, ingefära, avokado, äpple, päron, cocosvatten! 


Brutalt goda lakrits och chokladrutor från Rawforgood som vi har på hälsokraft! 


Rise and shine! Ett lugnare rygg pass denna morgon, mycket lek med pinnen, lite stretch och sedan få surra lite med en vän som jag alltid kommer ha en plats i mitt hjärta för. En som jag alltid blir så där glad av, som jag kan drivas med men samtidigt prata seriösa saker med. Sådana relationer är super härliga! 

Nu tar vi helg och jag ska verkligen njuta av denna helg efter faktiskt en väldigt tuff vecka, men som sagt, nu ska vi ladda batterierna, busa och mysa maximalt! ÅÅÅ FYLLA UPP KYLEN!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...