tisdag 15 augusti 2017

Kvalite!

3 veckor med tösabiten min har typ aldrig hänt på flera år, i går åkte fröken efter en toppen dag i hop. Vi skrattade hur mycket som helst! Busade, spårade och de är så roligt nu när man kan driva med varann. De var skönt att lämna i från sig 100% ansvar för en stund och veta att nu får hon tid med sin pappa och de får ha en topp vecka då han lär han saknat henne massor och de får ta igen tid med varann. Nu röstar jag för varannan vecka igen, de är bättre för alla tror jag men ibland går de inte att lösa sommartid. Men nu tillbaka till rutinerna och rutiner gör barn lugna och även stora! :)

Jag fick bjuda på middag och tog mig ett glas vin så där på en måndag, solen sken ju och den bara stod där och lockade.. drick mig för fan! Att ha en dejt på en måndag förgyller ens vardag, eller dejten somnade på min axel, men vad gör de!? Tid tillsammans hann vi få och de är de finaste man kan ge varann. Att jag sedan fick se GW själv och höra något konstigt ljud i nacken gjorde att mina ögon föll oxå till slut:P En riktig jävla kvalitetsdag! 



Dagens jakt... Fick inga yngel men en massa konstiga kryp med långa ben och armar. Tänk vad de enkla kan vara en skön aktivitet. Att sitta i gräset och titta på när hon vevar runt i skitivattne med håven och hoppas att hon inte skvätter de på mig. Istället sket 2 fåglar på mig, haha.
Storhandling och varsin glass i solen vid älven!
De går nog mamma..... 

Har du satt dig där får du ta dig ur själv, folk tittade, emmy skrattade så hon fick hicka och långbena satt fast! 
Vi skrattade hysteriskt mycket och sedan råkade jag köra in en kyl då dog Emmy av skratt. 
Livet handlar om att bjuda till lite grann, att inte vara så jävla sten och brydd, bjuda på sig själv. Emmy älskar det!
Emmys nya hooverboard skapar en viss tvång till rörelse för mamman.... men de är skönt, vi är ute en stund och vi går och pratar om allt mellan himmel och jord, hon ställer konstiga frågor och jag sliter mitt hår för att försöka svara på dem. Det händer mycket i henne just nu, snart 8 år, en spännande tid och de ska bli kul att se henne börja i klass 2! Min stora tjej!
  
Ett riktigt bra armpass på morgonen, lyckades öka lite och de känns jätte kul då jag successivt kan gå lite framåt i styrkan trots nacken. De tar sig, jag är tjurig och i dag var jag lycklig av effekten av PWOn, morgonsmsen, den lyckade gårdagen och att jag är ledig idag och kan göra PRECIS vad jag vill. 3 veckor har de ekat på yoga fronten och i dag ska jag unna mig en stund på mattan. 

Det blev lite fokus på excentrisk träning denna dag, 3 övningar på biceps 3övningar på triccar och sedan en övning mage! Fick med mig nån prov på en ny produkt från NJIE som de delade ut på gymmet, får testa den senare till maten. 
Hur som så lyckades jag hoppa ner i spagat på ena sidan, nu väntar de några månader innan jag kan hoppa ner och sedan en 360. ;) Men skam den som ger sig! 

Familjen annorlunda! 

Jag ärligt säga att det här året har varit ett återhämtade år, nacken var ett sätt för min kropp att säga att du måste lugna ner dig, be om hjälp, släppa på saker och ting, du kan inte vara överallt och hos alla.. du måste ta hand om dig själv! Månader av mys, chill, lättare träning, mindre socialt, mer tid till de jag behövt i stunden har jag gjort att jag är nyladdad igen, jag har de där suget tillbaka, vill träffa massa människor, vill hitta på saker och göra bus. Att stanna upp ibland är ett måste innan man annars går in i väggen. Att inte ge av sig själv hela tiden utan oxå stanna och ladda i depå ibland och tänka till.. VAD GER MIG ENERGI!? 
Nu vill jag ha en bil igen, jag vill göra spontana utflykter som jag saknar, hälsa på folk, träna massor, bli stark som satan och spendera massa tid med vänner och kärlek med java och gott vin! 
Jag vill leva och jag vill skratta massor! 
En otroligt skön känsla! Alla behöver vi ett sabbats år ibland, att stanna och se, var är jag på väg, vad vill jag och vad mår jag bra av! Ingen annan gör de åt dig!!
För mig var de nog oxå avgörande att se så många dagligen som handlar som inte mår bra och som stressar... vad vill jag själv utstråla och vad vill jag med mitt liv.. vill jag springa runt utan att se varann och den jag möter och inte vara närvarande för jag är 100 steg fram.. NEJ!

Låt oss njuta av livet, hångla massor och nyp varann i röven! BUSA!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...