onsdag 2 augusti 2017

Kärlek



Allt jag vill är att du ska vara lycklig min envisa, starka, tjurskalliga dotter. 
Älskar dig!
Kärlek!


Spenderade dagen på en ö igår, tog färjan ut och hade sol hela dagen tills vi satte oss i bilen och de började regna och åska. Kraftfull vind hann vi uppleva iallafall. Vackert! Em mötte oxå sin klasskompis där ute.
En guidad tur i ett litet tåg, lunchbuffé, gick asbra och gå på någon form av skärpa till sig med maten tills jag hittade en buffé :P 
Otroligt god mat när magen knorrade av hunger.

Min dotter har kommit i en period där det är ett nytt test som kommit fram och uttrycks:
-det får jag göra hos pappa osv när vissa saker inte är accepterat här.
Seperationstestet har kommit så där 6 år senare där hon nu är mer medveten och smartare gällande kommentarer och testa vad som går hem och inte. Som en liten tonåring fylld av hormoner.
Att inte få som man vill kan få verkligen sura följder! Men så är livet och till slut lär man sig.
Alla dessa diskussioner tar mycket energi och är bara något som man får ta för att de ska i slutändan leda till något bra men i stunden vissa gånger så vet man liksom inte hur man ska ta sig till och man saknar sin mammas kloka ord och stöd. Jag saknar oxå henne otroligt mycket som en vuxen förebild i min dotters liv då hon var otrolig. Att få ha henne i sitt liv gjorde gott för alla. 

Dagen fick istället för mattan börja med gymmet, axlar och mage, å med hög, hård musik i öronen i kontrast till yogan så ökade jag i varenda övning! Jag hade bra tryck och bra energi i kroppen!
Nu vill jag bara öka i styrka och tipp toppa lite, skala bort lite så jag blir lättare i kroppen! 
Men god mat och vin är väldigt gott .... fuck!



Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...