söndag 30 juli 2017

Skapar motivation!

Äntligen hemma igen efter en vecka borta i söder, de är kul att vara borta och göra massa som man inte gör i vanliga fall, äta ute typ hela tiden, prova på olika saker som sommarrodel, köra gokart, se annat folk, bo på camping, leva stugliv. Vi har haft grått väder men ändå haft de bra.. även om de inte alltid är enkelt med barn, de är inte alltid enkelt med vuxna heller så varför skulle barn vara lättare då de vill mer testa gränser och de roliga med sociala medier är att de kan se så perfekt ut. Att ha levt "själv" med sitt barn och ens barn inte har några syskon och jag lagt min tid där är att hon är van att få min uppmärksamhet och då blir de ju en konkurrent i att jag har hittat kärleken och att då förstå att jag älskar henne lika mycket ändå de är lite svårt ibland för ett barn och hantera. Varför är jag öppen om detta? Jo för att de är inte alltid lätt med barn och kärlek och förklara och heller för ett barn att sätta ord på känslor, vad är älska och vad är att vara kär i någon? Förklara varför man behöver någon vid sin sida som vuxen och varför liksom inte bara vi kan vara själv alla gånger och i nästa stund så ser jag hur mycket hon tycker om att han min hälft vid sin sida men de är liksom inte lätt alla gånger :) Jag är så OTROLIGT tacksam över att jag har vänner som har samma situation med separation i grunden med barn, jag har en svägerska jag älskar så mycket att så fort jag tänker på hur mycket hon betyder fylls mina ögon med tårar för jag är så tacksam över att hon alltid i stort sett funnits i mitt liv. Jag kan messa, ringa henne i alla lägen och diskutera livet, problem, barns tankar osv. Det är GULD!


Jag har varit nykterist kan man nog säga i många år, de är inte många droppar alkohol som hamnat i mig, men jag är ingen fan av folk som inte kan hantera alkohol.. vuxna människor. Då är jag hellre nykter och jag har alltid prioriterat träningen och vara fräsch på mina heliga lediga söndagar när man annars jobbar varannan helg. Att inte ligga bort en dag. 
Men i sommar har jag liksom släppt på de mesta och verkligen njutit av sällskapet, maten, vinet och vilat betydligt mera. Men NU längtar jag och är sjukt motiverad till att komma i form och få någon ordning på kost och träning igen! Jag älskar när jag får taggen, kroppen känns utvilad och jag skuttade direkt i väg på Legendary denna morgon med ett leende på läpparna och Emmy var glad att vara hemma igen. -Nu vill jag bara vara hemma och i morgon ska jag faktiskt städa mitt rum!
Nu behöver jag bara någon att piskas med och få piska på gymmet, men att lyckas tajma in med någon är ju ASlätt när man kör halv 6 på morgonen;)
Hennes bästa upplevelse av semestern var att få bada äventyrsbad ena dagen då de regna med min hälft. Jag fick sitta och svettas vid poolkanten och vara avis, asså älska blödarsjukan när man är på semester, haha.

Att komma hem och DÖ i sin egen soffa!
NÖJD över sin nya kick som vi hitta innan vi åkte, perfekt att ha med på camping!
En liten, liten del av packningen, dessa är nog ba mina grejer, ha ha.

Tänk att E är så stor att vi har en chaufför på kvällen!


1999 blev jag friskförklarad, jag har inte varit här sedan dess.. Vi åkte genom Mora och så mycket känslor och minnen. Hade de inte fått in mig här och hade jag inte måsta åka dit en vecka efter pappas olycka då han var nedsövd på IVA så hade jag aldrig levt idag, de är jag säker på. 
Detta ställe säger jag bara!
Ett halvår spenderade jag här.. enda anledningen till att jag tog tag i och kämpade var för att jag skulle vara frisk om pappa vaknade upp igen! 
Tyvärr så hade de sommarstängt, hade så gärna kramat om Lena och visat upp mitt barn och varit stolt över var jag är i dag! 



Campinglivet!


Jag ÄLSKAR människor som inte tar sig själv på så jävla stort allvar, att bjuda på sig själv, vara oseriös är livet! Livet är ändå allvarligt i så många lägen så man måste passa på att vara busig!

Ena kvällen så lyxade vi till de på en bowlingbar bredvid, massor av god mat, dryck och em fick välja efterrätt, så mycket skratt, så underbart och jag kunde fira ett AVSLUTAT kapitel, ÄNTLIGEN släppa en sak som legat över, 11/5 år tillsammans och semester! De finns alltid något att fira numera!
Att hjälpa någon kan innebära att du inte får ett tack.. och inte något tillbaka från denna men du får tillbaka på något annat sätt i livet på ett eller annat sätt.


Falun bjöd på sportbar och god buffé! 

Campingen var fylld av gammbilar pga Rättviks årliga bilvecka.
Detta kommer jag sakna, en altan, en kaffe kopp, egentid, alldeles tyst och bara få vakna upp så här.

2 dagar med jävlig nacke så var jag glad att hitta ett gym att få igång cirkulationen, blev 4 dagars vila från vikter och sedan få köra något pass, sååå jävla skönt och så kul att testa andra gym, de älskar jag när jag är ute och reser. Testa olika märken på maskinparker osv. Legendary står högt kan jag säga ...
Denna Morgon bestod av RYGG, en del chins som jag ska komma igång med igen, bra med roddövningar och sedan en känsla av rikspucko.. say no more! 
Var mot andra som du vill att de ska vara mot DIG!
Tack Chefen för att du tog hand om kisse och hamster!
Tack vänner för att ni messar mig godmorgonkramar!
Tack för denna semester! 

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...