torsdag 6 juli 2017

Semester!

Min kropp är mörbultad, skyller delvis på JAX som gav mig en behandling i tisdags, de var grymt bra men man blir liksom lite mör efter.. Benpass söndag, rygg måndag vila tisdag, onsdag armar idag vila från vikter och sedan faktiskt CARDIO! Nu har jag inte min älskling på 3 veckor, så jag ska lägga lite krut på att inte små äta så djävulskt, dra ner på nötter och se hur kroppen svarar. INTE diet, men bara låta systemet inte ha mat i käften hela tiden typ! Sedan kanske jag får hångla mer om jag inte har nötter i käften då min hälft är nötallergiker och valet att få mer hud eller äta mer nötter är ganska enkelt! TAADAAA! ;)  Lyckan igår var att träffa min älskade vän som kom in, jag sken upp, han kramade om mig hårt så där man gör när man är glad att se någon som betyder mycket för en. Vi är vänner, vi är familj! 5 år senare så har vi gymkort på samma gym... om 5 år kanske vi lyckas tajma och vara där samtidigt, haha. Underbara vän, tänk vad vissa människor är som en pluspol på ett batteri direkt man möts i ett möte och en annan är som en minus pol och liksom bara suger ur energin ur en... MEN de är jag och du som är ansvariga till att man låter de tjuva energin, vissa kan man smita i från, vissa måste man ha i sitt liv men man kan lära sig hantera de/dem.

För att må så bra som möjligt i kroppen handlar de först om vad du tankar den med för bränsle! Ganska självklart, du stoppar inte i din hund den sörja du ger till barn på lördagar eller dig själv, då vet du att jycken kommer få ränndynga. Du tankar inte din bensin bil med diesel!
Nåväl.. sedan handlar de till stor de oxå om vilka du har runt dig, ditt arbete osv. De gör otroligt mycket för välmåendet! För mig är de oxå variationen i träningen, att variera mig på olika sätt, genom gym, genom att hitta de ställen jag oxå mår bra på och kan LADDA, skog, vatten, natur, allmänt, få en stund där varje dag. Sedan rörligheten, den får jag på yogamattan, där fokuserar jag på andningen och blir mjukare, rörligare utan någon prestationsmässig grej över de, jag blir bara lugn direkt jag rullar ut den! Alla ska inte vara i gymmet, de är en viktig grej för att stärka upp baksida axlar och rygg vilket många behöver, men de kan du göra med övningar hemma oxå, de handlar om att göra de man mår bra av.. Sedan kanske man måste ge de några veckor, för de tar6-8 v att få in en ny vana, precis som de tar för en muskel! SÅ ge inte upp! Ta med en vän om inte annat, eller träna själv, koppla in musik, dra huvan över huvudet och få en dejt med den viktigaste person i ditt liv.. DIG SJÄLV! För mår du bra.. så för du de vidare på de du har runt dig!

Träning behöver inte vara en timme el två, de handlar om att få in lite daglig rörelse och lägga rörelsen oxå utefter hur ditt liv ser UT JUST NU! Är de tokstressigt och du har 100 järn i elden.. då kanske du inte ska ut och köra långa löppass som stressar kroppen och sliter, eller ta ut dig maximalt i  gymmet, denna period behöver du komma ner i varv, vara ut i naturen, andas, yoga, umgås med vänner som fyller dig av LUGN men samtidigt energi! Hitta guldstunder men inte köra skiten ur dig.. vänta, var sak har sin tid! Köra skiten perioden kommer;)


Bilden som skulle vara seriös och skickas in till centrala HK ... gick så där! Nåväl ;)
Sista dagarna nu inför semester, jag har inte ens så där längtat efter semester för jag är så sjukt bra numera på ha semester på mina lediga dagar, att skapa lugn i vardagen och inte stressa och dö på semester. Utan ta vara på dagarna på veckan bättre.. jag har inte ens reagerat så mycket förutom att folk frågar mig när jag ska ha semester, haft koll på vilka veckor men sedan så är de som att de får bara komma när de kommer. MEN igår satte vi oss ner, fick oss kattvakt, TACK MIN ÄLSKADE S!!! Sedan kommer vi uppleva magiska vyer! Ser framemot de, bilresa och många timmar i bil blir spännande, haha. Men jag ser framemot ett stopp och jag ska provträna på SATS nya gym i Åre innan vi fortsätter vidare. KUL!

RISE AND SHINE!!!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...