fredag 14 juli 2017

Magiskt!


En mixad bildbomb av en kombo av dagar borta på vift i vårt vackra land och en sväng... "utomlands". 
Jag har inte så mycket att säga förutom, magiskt och tacksamhet.
Allt de vackra vi sett, god mat, gott vin, jag tror de var de bästa dagar jag haft med min hälft efter våra 56 år i hop.. Hann med något pass i åre, de var otroligt skönt efter typ 200 mils körning.
De lustiga är att vi insåg på vägen hem att vi ALDRIG haft på radion en endaste gång i bilen. 
Inte en pod, inte en musik .. ingenting, bara pratat med varann eller suttit och tittat och njutit av att bara vara. Eller njutit av bmws spinnande motor kanske!;) 

En massa stjärnor går till Åre hotell, deras personal i restaurangen var härliga, maten var ljuvlig och de lyckades klockrent med min:
-Hej jag är lite besvärlig.. gluten och mjölkfritt tack! 
Men de som är i alla lägen när du möter nya människor, att skoja och le skapar alltid bra stämningar. Le och du får ett leende tillbaka! (I REGEL;))
Å efter ETT glas vin så är vinintolleranta jossan ännu mer leende! :P

Att äta i ett snurrande TÅRN i norge var ett tillfälle... sedan Trollstigen... no words needed!
Hamnade på ett fint hotell med supergod mat och frulle, otroligt vacker utsikt över fjorden. 
Jag bara älskar hotellfrukost! Lax i olika former, äggröra, ägg, skinka, vilt, omelett, bacon.. och massor av grönt! 
Åre bjöd i morse på denna utsikt, rätt häftigt även om man inte såg fjällen pga diset men utsikt över Åre sjö när vi körde gym, 52 år senare så körde vi vårt första gympass i hop :D 

Sats har ett rätt nyöppnat gym i Åre, hantlarna satt fint i axelpress efter timmar i bilen, de var så skönt att få röra på kroppen! 
Denna saknar jag på gymmet..
Samt ett rep i taket. 

Geiranger..vilket ställe!
Jag som slutat med speeddricka intog en sådan här i morse i ett mörkt hotellrum halv 7 på morgonen, otroligt god! 
Detta var ännu godare;)

Så mycket jag älskar denna människa... i dag insåg jag när vi körde hem, satt och blundade när jag åkte och utbrast plöstligt.
-Du har blivit min bästa vän.

Det är ju oxå magiskt, att hittat det, att hitta den jag litar på i alla lägen, den som direkt tar tag i mig och jag blir lugn, den som är lugn, omtänksam, fin och stabil och bara finns där. Den som får min värld att stanna då och då av att jag bara står och tittar på honom. Förhållanden är inte alltid en dans på rosor, de kräver konstant underhåll som dina blommor i fönstret. Men vattnas de och pratas med och ger kärlek så växer de sig starkare och vackrare med tiden. 


Lunch i trollstigen! 


Tänk att bygga denna väg uppför detta berg med vattenfall runt.. vilket jobb de gjorde på den tiden! 
REGN!


Tacksamhet att komma hem och kisse har haft de bra med "kattpassning" älskad vän som inte alls gillar katter ställde upp. Nu är dock kisse otroligt kelsjuk efter vi varit borta, hi hi. Tacksamhet över att komma hem och ha fått ett "brev" ett vanligt brev från en hemlig anonym Kramare;) Ett fint trähjärta med en fin tänkvärd text. Jag har underbara vänner, vänner, familj.. OHANA! 
Jag är bara på något sätt fylld av lugn och kärlek! Otroligt skönt att komma hem och jag längtar som säjtan efter att få köra ben på Legendary och få svettas ut. Längtar efter morgonpromenader, då jag hoppat de. Men hur ska jag kunna ställa mig vid spisen igen..!? flera dagar med 2 rätters, vin, frukostbuffe, lunch ute, vi har haft de så otroligt lyxigt och bra så jag vet inte vad. Sedan att bara vara nöjd över att få vara tillsammans. Vädret var inte alltid med oss, men de är bara ett väder och väder vänder snabbt som ett barns humör när man är i fjällen. Vi har haft fin utsikt, de har regnat när vi suttit och ätit eller i bilen, vi har liksom haft flyt hela vägen!

Åter igen, att hela tiden fokusera på vad man kan vara tacksam över gör livet så mycket bättre. Finns alltid massa neg att hitta runt en.. men skapar de något!? NEJ! 

TACK för denna resa! 
Tack S för hjälp! Alltid en plats i mitt hjärta!
Tack M för att jag är din!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...