måndag 31 juli 2017

Baaakben!

Då la jag i en högre växel idag, råkade öka i några övningar, delvis pga av att jag tog fel vikt, haha. Upptäckte när jag lastade av att de var 10:or extra på båda sidorna istället för att jag brukar lasta på 5 kg extra på den övningen. I dag var de bakben, röv och vader. Ett riktigt härligt pass med mycket svett, bra, RIKTIGT bra tempo, bra styrka, en nocco i systemet som jag kände av rejält denna morgon. En smidig jossan som rörligt svepte ner sig i spagat. Nu vill ja kunna hoppa ner i spagat, göra en rotation över till andra sidan så jag hoppar i spagat, övergår till en splitt och sedan över till en spagat åt andra hållet men som alltid är man lite olika i sidorna och ena sidan får jag jobba extra med just nu, men de kommer, de får ta den tid det tar. Viktigt att skynda långsamt då jag en gång fått en bristning redan i hamstring så de small i hela gymmet och folk fick loud and clear höra mig dra ett väl utvalt könsord i omgångar. :D

Excentrisk legcurl
Rövmaskin (ökning)
Hip thrust i maskin, TRYCK till i toppen! (ökning)
Raka marklyft i superset med Sissy squat (med kettlebell och minibands)
Raka rumplyft i cc
Sittande vader
He va nog allt! I stort sett ingen vila, svetten ska rinna!

Nöjd tjej igår som investerade i en hoverboard.. tills den var trasig... som hon längtat efter denna och sån kaos de blev när den inte funkade som den skulle... Några timmar senare fick vi en ny hem och då var de glada miner igen men med en rädsla att de skulle vara fel på den med... sedan kan inte alla historien om hur noga emmy är med vissa grejer.... Mackan minns den gången emmy fick nya springskor för något år sedan, vi följdes alla 3 och de var lerigt på vägen hem och hon höll på liksom dö av och skita ner sina nya skor... hon var förstörd! Så igår när hon fick sin första repa på denna så var liksom kvällen förstörd. Inte lätt att vara liten alla gånger! 
Man vet som liksom inte om man ska skratta eller gråta över dessa samtal som blir. Nåväl, nu hoppas jag hon får sova länge så hon är pigg och laddad och vill spendera dagen på denna, trots repa;) 

Hon kommer nog skratta åt de när hon blir stor och läser detta! Hi hi

Gårdagens framsteg var att hon kunde sätta ord på varför hon var arg till slut.
-Jag är arg på mig själv för att jag förstör mina grejer!!! 
-Jag är glad över hoverboarden men arg på mig!

Ok.. då tar vi de därifrån då! 
Just KOMMUNIKATION är så oerhört viktigt, att kunna prata med varann. För vem kan tex ha en bästa vän, sambo som man inte kan prata med, som man inte kan lita på, som man inte kan visa sina känslor inför? Jag är en TJATARE gällande att prata med varann.. men de är ju för att vilken relation som helst ska fungera. Alla vet att de relationer man varit i som man inte kan prata med varann funkar inte i längden, de håller inte. Jag vill att jag och em ska kunna prata som jag kunde med min mamma. De är när problem dyker upp man märker om de funkar eller inte, har man de inte i sig från grunden så får man träna sig för annars tror jag man blir rätt ensam i slutändan. 
Så jag kommer fortsätta nöta! Vi bråkar, har skoj, bråkar, skrattar, men jag försöker verkligen prata efter tjafs eller liknande OCH att man får ha alla känlor, de ska man, men man behöver lära sig förklara och berätta varför man är på dåligt humör för att underlätta för sin omgivning. 
Att komma hem från jobbet och spy galla över de man älskar mest är INTE ok.. alla har dåliga dagar! Men ta inte ut de på de du älskar, ut och träna istället, säg vad som krånglat och bryt fokus!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...