onsdag 28 juni 2017

Vad är din intention idag!?

I can make excuses or I can make it happen! 
(Den tjuvar jag i dag av Sassa) 
Efter en lång promenad med en skön podd i öronen är liksom bästa tänkbara starten klar för dagen, paleofrukosten är i magen och javan och chokladen är i min hand. 
Att vakna och bestämma sig för hur dagen ska vara är att sätta intention för dagen! 
Vad är din intention idag?
Min är i regel ALLTID tacksamhet.. att vara tacksam över att vi är friska, att jag vaknade upp som idag med de 2, tänk att ha flera snarkandes runt en, en lurvtuss i ett hörn, en dotter och en hälft som lyckas smita ur sängen utan och väcka (tills gammdiseln starta på gårn) , att de inte regnar så morgonprommisen blir torris, att vi bor så jag kan ha både nära till skog och som idag får jag ändå se älven, jag har fått vara ledig i flera dagar men idag är det jobb. Tacksam över en massage tid hos Jax som håller till på Legendary igår som gjorde att i dag får kroppens muskler bättre flow och genomblödning och känns mer avslappnad även om jag är öm idag då han gick på bra! Tips, boka tid där! Får bli vila idag från gymmet så ryggen, axlar och nacke får chilla. Onsdagar är en bra dag att vila från gymmet då det är typ alltid den dag som är längst jobbmässigt . De jag kan längta mest efter då dagen är slut är.. MAT;) samt att få rulla ut mattan, ha de alldeles tyst och bara få höra mitt eget andetag följa kroppens rörelse utan något som stör.

Det där med stress!
De jag oftast reagerar på är att många med problem inte fått frågan om hur de är i magen, på samma sätt kopplat i hop sig och sin kropp och sina symtom. Stressen gör kanske att man inte tar sig tid att lyssna och se signalerna. Magen blir oftast dålig, då kanske man säger att man har IBS. 
Håret rasar, naglar sköra,minnet, närvaron, fokuset, koncentrationen, huden reagerar, sömnen uteblir... man blir till slut dum i huvudet!
De som jag hatar är att jobba med att ta bort symtom! Vad FAN ger de?
Man måste verkligen sätta sig ner och tänka livsstil! Varför reagerar min kropp så här?
Stress kommer inte bara i form av att hämta barn, jobb, hinna träna, ha de perfekt hemma, vara den perfekta frun... kroppen känner ej av skillnaden för om du har värk i kroppen/ont/skador och om du samtidigt går igenom en separation, förlorar någon osv.. de blir ännu mer påslag av stress då kroppen inte känner av skillnad att detta är en kroppslig stress och detta är en mental stress... de är samma skit.. de är därför de är viktigt att när en viss typ av stress dyker upp i ens liv inte kör på 200 på andra fronter utan acceptera livet som det är! 
BEEN THERE DONE THAT!
Jag kan rakt säga att köra hårdare i gymmet än någonsin som terapi när man förlorat ens bästa vän och mamma tex är dömt att misslyckas, de är betydligt bättre att träna på som vanligt av de som gör en glad, och prata om sin sorg istället för att marka 120 och mata skiten ur sig.
Ett tips... Men man lär sig och idag är jag betydligt smartare på ta ut saker och ting när något händer i mitt liv. Kallas erfarenheter;) 
Jag tror att med att dela bagage, misslyckande, framgångar kan hjälpa varann.. med ett stort bagage och livserfarenheter så kan jag känna in och dela med mig med min omgivning. Jag är inte rädd för att ställa frågor till kunder som jag inte känner, titta folk i ögonen ordentligt, frågar jag inte så kan jag inte hjälpa! 
Vi är alla olika och behöver olika saker... men symtombotning är skit! Vi måste ner på grunden av problem och de kan vara en liten förändring som behövs göra.. Kanske relationsmässigt? Du kanske har vänner eller ännu närmare, din hälft som tar din energi, som gör dig stressad, som får dig att må som en påse skit. Jobbet? Hur mycket tid spenderar du där!? Måste du jobba full tid om du är stressad? Kan du jobba mindre och shoppa mindre för att få mer tid till återhämtning och de som får dig att må bra? VET DU ENS VAD SOM FÅR DIG ATT MÅ BRA? 
.. andra kan du inte förändra.. du har bollen i dina händer! De är ditt liv, du styr, du redigerar ditt liv! 
De är rätt coolt.. 

JAG SKULLE SÄGA.. ASCOOLT!


Ha en toppendag! Make it happen! Glöm inte att ANDAS! 


Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...