torsdag 22 juni 2017

Tacksamhet!

Just nu känner jag bara så enorm tacksamhet, över min kropp, ok .. jag är inte helt bekväm alla dagar i den "nya" kroppen men försöker se de positiva med den att jag ökar i styrka och vad fokuset är där just nu :)
Jag är tacksam över att jag fick rå om min dotter 3-4 dagar extra och de gjorde susen och de märktes på oss båda! Sedan att vakna upp några dagar extra med de jag älskar. Vi är friska, vi är starka.. jag har gått med ett stort leende på morgonen bara över oss. De är en skön känsla.

I går investerade jag äntligen i en vattenrenare, en dafi kanna från jobbet som tar bort tungmetaller från dricksvattnet och annat skit. Då jag hade för höga värden av vissa ämnen efter hårmineralanalysen så var de ett enkelt val att köpa just nu! 99:- på kampanj med ett filter som håller en månad. ord 199.-
Så sjukt skönt att ha motivationen tillbaka i gymmet efter över ett års frånvaro.. de längsta och enda jag nog haft sedan jag började gymma 2001. Det är länge!
Men nu är motivationen tillbaka och jag känner inte alls för någon cardio.. bara för att bygga och bli stark igen! Kul!
Paleokosten känns super och igår hade vi en form av AW med jobbet hemma hos chefen och hon hade tagit reda på vad fröken äter så där fanns de mycket gott! Tackade av R.. fy vad jag kommer sakna henne på våra fredagar! Bajskorv!
Fläskkotletter, stekte dem i smör efter att de legat i marinad några timmar, (tamari , peppar, grillkrydda och olja) sedan fick de ligga i krockisen medans jag åkte iväg och hämta min hälft 1 timme. Perfekt, jag ba älskar krockisen!!! Gör vardagen enklare, sånt gillas!


Godmorgon världen! 

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...