torsdag 29 juni 2017

Kärlek

De som känner mig vet att jag alltid tyckt att de är tråkigt och vila mellan seten.. jag gör alltid något. Att jag kommer nästan ner i botten kl 5 på morgon de är vinst känsla.. jag har aldrig varit vig, inte som barn heller så de känns jätte konstigt då min hälft el vän säger.
-Vad vig du är!
Eller mest är det:
-Spräck för fan inte byxen!
De är så skumt.. för jag har ju liksom aldrig varit de men kan man sitta så här kl FEM och de gör inte ett dugg ont.. då kanske man börjar bli vig. Vältränad var för några år sedan att ha rutor på magen.. 
I dag är det så annorlunda... ja vill vara så mycket. Formen handlar de inte om även om jag kan sakna den vissa dagar då jag känner att rumpan liksom dansar där bak när jag går fort, ha ha. 
Men vältränad är att vara RÖRLIG för mig numera.. Det handlar inte bara om att kunna ta en vikt.. de handlar om känslan. 
Känslan som när vi tex provar att klättra för första gången förra helgen, jag är nervös och tänker:
Kommer jag fixa de.. inte så nervös så jag var tvungen att skita men liksom NERVÖS!
Klättrade efter min hälft och de var så kul... skallen fick slappna av från vardag och istället tänka på vad jag pyssla med med en brant vägg framför mig! Vi kom upp, vilade där uppe i solen och kollade på utsikten, tänkte, galet vad jag gillar att göra sådana här spontana saker med M. 
Gick ner och insåg att vi varit SJUKT snabba upp och känslan i kroppen var.
Jag är stark! Min kropp klarar av de jag vill ha ut den vid det läge då jag kräver saker av den!
Detta år har varit en kamp att komma tillbaka sedan nacken gav vika och vissa dagar är jag bara så sjukt stolt över rehab jobbet jag gjort, de pengar jag investerat i att ta behandlingar, tacksam över den hjälp jag fått, att jag haft en hälft som har störst biceps och orkar bära alla matkassar i ett naffs då jag inte fick bära, som hämtat mig varje dag på jobbet för att jag inte ska ha ont efter långa dagar. 
Kärlek kan visas på många sätt... Kärlek kan vara i ord, i beröring, i agerande, i att göra saker för en, att ge saker... de finns så många sätt vi visar varann kärlek, öppna ögonen, kanske har ni olika sätt att visa de på, vilket kan skapa missuppfattningar och missförstånd.. att man inte blir bekräftad (tror man) och sedan söker man bekräftelse åt annat håll.. De är inte grönare på andra sidan.. vattna din egen gräsmatta och bekräfta varann! DAGLIGEN! Kramas... nyps, busa, för gud skull.. bli inte tråkiga!
Hur var du mot din hälft när ni träffades? Är du så fortfarande? De små saker man gör för varann är de som skapar magi! Kärlek är inte en dans på rosor hela tiden, de kräver omvårdnad precis som du måste ta hand om dina blommor för att de inte ska dö ut!

Det häftiga är när man fokuserar på tacksamhet så slutar känslan aldrig, de finns alltid något att vara tacksam över och de ännu häftigare är att de går inte att vara tacksam och bitter samtidigt. ;)
Så fokusera på tacksamhet... 
Å prova nya saker, bli nervös så du blir skitnödig, då är man på rätt väg! Eller så kanske man har ätit gluten och heter josefin....
När man klarar de blir man liksom lite längre!!! 



I går kom en vän förbi på butiken, ett inslaget paket.
-Tänkte på dig när jag såg denna.
Underbaring.. lyckades vänta tills jag kom hem och öppnade paketet.. där låg en liten vetevärmare som jag kan lägga över knoppen på mig när jag behöver slappna av, en doft av lavendel som är lugnande. Otroligt omtänksamt och mysigt när någon tänker på en och en överraskning då man absolut inte förväntar sig något. TACKSAM!
Godmorgon!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...