lördag 10 juni 2017

Facebook..

Godmorgon!

Vart håller du hus?
Undra hur många som frågat de sedan ett halvår utan sociala medier :D
Det viktigaste i livet vad är det? Jo de är nog lite olika från person till person.
För mig är det mig själv, Emmy och Marcus, vänner (OHANA) och bröder med sina! 
Var ska fokuset vara? På telefonen och se vad alla andra gör? Eller se de som verkligen betyder något! Utan sociala medier så har man ett mindre moment som tar ens fokus från att scrolla maximalt på sin hälft, mer uppmärksam på sitt barn. De första jag gör när jag vaknar är att kolla mina morgonsms, hälsar de jag älskar godmorgon med en kram.. Jag tittar ut och ser vädret och behöver inte se de via fb.
Jag kramar de jag möter och har INGEN aning om vad de ätit till middag igår, jag har ingen aning vad som händer i deras liv så jag får helt enkelt fråga på gammeldags vis. 

Jag ville bara kliva in och säga…. livet blir enklare, mer närvarande, mer levande när telefonen inte är i ens nylle hela tiden. Man blir helt enkelt en trevligare människa för ens omgivning och teasers kan man skicka till den man älskar istället för att lägga ut på insta. Skickar han eller hon inga likes tillbaka så är de något fel… ;) kan oxå vara att personen är längst ut uppe i de blå i en kranarm och drar kablar så sjå dig! :P Eller kolla fort som fan att du skicka till rätt person! ICE kan ju vara ens bror!

Mer likes i verkliga livet helt enkelt!

Se dig omkring, kolla på ett fik där 2 människor möts för ett möte.. hur många sitter och tittar ner i mobilen istället för att möta den de har framför sig och vara närvarande?

OVER AND OUT!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...