tisdag 6 juni 2017

Energi!

Bra morgonpass efter en konstig eftermiddag, numera då jag blir MYCKET uppstressad så väljer jag automatiskt att köra något lugnande efter för att liksom balansera upp stressen som kan uppstå då och då. Jag stängde butiken efter en lyckad arbetsdag och sedan tände jag massor av ljus, åt en kyckling med chili, peppar och tamare samt mandelgrädde. En avokadoröra, tomatsalsa och blandade grönsaker. Supergott!!! Rullade ut mattan Dagens yoga utmaning var bara 12 min och jag lyckades balansera upp mig i någon form av kråkan, genom andning och bestämdhet... men samtidigt ett lugn som jag får genom att bara rulla ut mattan. 15 min meditation efter och 20 min avslappning med båda två i guidade former från Yogobe. En kväll bara för mig själv och landa i allt som händer i livet och i vardagen.
Smör, kycklingfile, vitlök, lök, chili, peppar, mandelgrädde, tamari.
Avokadoröran har jag bara en hel mosad avokado, en vitlöksklyfta mosad, citronpeppar, chili, örtsalt.
Tomatssalsa kokar jag upp med smör, lök,vitlök, passerade tomater, örter, tomatpure, peppar, BRA buljong och ännu mera örter! Blir bäst om den får puttra lågt och länge, gör stor sats och ha hela veckan till maten eller blanda med tonfisk, lax, kyckling.. ja you name it! Nyttigt och GOTT!


Helt underbar Tamari som är glutenfri som vi har på hälsokraft, den e sååå god att ha till och i maten! 

Morgonen började med rygg, ett bra pass med även inslag av axlar. Börjar våga mig på att köra lite tyngre nu och de är KUL! Träffade vännen min och lite bekanta ansikten och de är KUL, människor som jag tycker om helt enkelt och som jag inte vill träna med men kul att vi stöts på under morgonens första timmar så vi kan utbyta tankar, energier med varann. Hur som.. härliga människor som ligger på pluspolen! Även om jag trivs med att dra huvan över huvudet och koppla i lurarna och köra fulträning... så där som man ser ut när man bara kliver ur sängen och kliver i träningskläderna och ger sig i väg till gymmet. 

I dag väntar en dejt med Jammis och få pyssla om mig i håret, de känns jätte lyxigt, färg i håret och kanske blir de lugg och kanske blir de kortare.. ja vi får se hur de slutar. Ut med de gamla in med det nya.. Förresten, jag tror jag behöver göra en feng shui i min garderob. Det är så mycket som jag inte använder eller trivs i.. de borde någon annan få. Klädbytardagar borde vi ha oftare!

Energi är härligt när den delas, jag kom på mig i går att skicka till C att jag får energi i kroppen när vi hörs igen. Hon kände lika.. visst är det härligt när man får den där härliga känslan när man träffar vissa människor, den där känslan oxå att de är härligt även om man pratar om de som är jobbigt. Man utbyter tankar och delar livet. Fnitter, allvar, sorg, glädje.. i en ända härlig röra! Precis som livet kan vara i bland.. en enda (härlig) röra.. eller bara röra som övergår till annan röra ;)

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...