måndag 1 maj 2017

Nöjd!

Trevlig Valborg på er!
Supergoda Fröknäcke!
2 dl kokt vatten
1 del sesamfrön
1 dl hela linfrön
1 dl solrosfrön
1 dl pumpafrön
1/2 dl rismjöl
En stor skvätt rapsolja
1/2 tsk salt
150 grader, hade den inne typ i 55 min och sedan fick den stå på eftervärmen i ugnen avstängd typ 15-20 min. 

Nacken är inte hundra än, vet att de är behandling som krävs och han som är bäst på min nacke är ute på springtime tror jag allt :D Så får vänta ett tag och underhålla med rehab, rörelse och  yoga. 
I dag hade jag långdistans och lufsade med en intressant pod i öronen medans solen sken och vinden var lite starkare på från hemmet, vände och fick solen i ögat och medvind, väldigt skönt! Nu börjar de kännas att för varje pass jag nöter så blir de lite bättre och idag så kändes de väldigt bra. Jag lufsar ju och de får ta tid, har bra puls ändå för att träna hjärtat. Har inte koll på tid men vet att jag helst ska nöta över en timme på långdistansen och idag kom jag tillbaka och hade gjort 8 km, kände att jag skulle varva ner ett tag och gå och lyssna klart, prommade, sedan joggade jag och slutade äntligen på milen igen! Bra JOSSAN!!! 
Sedan en BRAKfrukost och få rulla ut mattan för sista 31 dagars yoga passet som var väldigt fritt.. Det var skönt, jag har blivit så mycket starkare sedan efter skadan, tänk, jag var ju så bortdomnad att jag inte kunde stå i en planka för ett år sedan pga nerver i kläm, här snackar vi framgång;)
Allt är relativt, folk jämför sig hela tiden med andra, man måste se var man är idag och var man varit! 
SAMT SÄTTA MÅL VART MAN SKA! Men målet får inte göra att man glömmer bort att andas och vara i nuet, ta vara på dagen och varandra!

I dag kommer emmy och jag är inte alls en gnutta trött efter en mil, det känns som världens framsteg för JUST MIG! De är många som sagt att när jag börjar göra milen lätt så flyter de på km allt efter det. 
Mitt upplägg som jag följer är ju 
1 kort distans.
1 Intervall pass med 3 olika variationer i.
1 längre distanspass.
Inget ska vara kräkjobbigt, de ska helt enkelt vara behagligt och löpningen ska inte falla på teknik utan snyggt och lätt! 


Har jag sagt att jag verkligen gillar min Garmin som jag fick av min hälft, jag älskar min nimbus skor, min CRAFT weather jacket är svinbra för vårt klimat och lyssnade på detta intressanta program på 4 HEALTH! 

Umeå skiner idag! 

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...