tisdag 23 maj 2017

Motivation!

När jag satte mig vid mitt köksbord denna dag så insåg jag att de var precis vad min knopp och kropp behövde! Frukost? JA men oxå att byta miljö, dock har  de som sagt inte funnits något tidigare som känts som ett alternativ för mig. Men att ha bytt gym med bättre och MER utrustning har förgyllt två dagar och skapat min motivation till gymmet igen! Sedan att jag märker att de folk jag gillat som varit på olika gym i stan verkar möjligtvis samlas på samma ställe igen då de varit utspritt. Då menar jag de gamla gymrävarna, inte de nya instagram söka sponsorer tränande generationen. :P Utan gamlat tävlingsfolk eller de som tränat hårt länge i gymmet men har liksom ett annat fokus än att bara stå och flexa i bästa ljus. Super kul att ha möjlighet att stöta på dessa igen!!!
Jag kör på med min hög fett och protein kost, blir lite kolhydrater men de är i form de finns redan i annat som grönt osv. Mjölk finns lite i mitt liv tills den tar slut i kylen, jag kastar inte mat helt enkelt, jo socker saker kastar jag och rensar ut. Men mjölken får hamna i kaffet ett tag till.

Dagens gymträning bestod av rygg och axlar, finns så många maskiner som jag kan vinkla i grepp osv  för att få bättre kontankt samt att jag kan luta huvudet tillbaka och låta nacken vara neutral, stabil vilket den behöver då jag belastar, inte annars, då ska jag har rörlighet i den som i vilken annan kroppsdel som helst, vi är ju byggda för rörelse så att sitta stilla vid skador och problem är ett problem...
Nu ska jag bli vältränad igen! Motivation on top, stark,frisk,glad rörlig, vig.. ja you name it!

Gårdagen bjöd på sol, en test av en produkt hos min vän som kör spraytan på kunder, jag fick prova en ny flaska som ska vara mer naturlig. Jag stod halvnaken och vifta med armarna och hade svårt att stå still då jag ville mest prata medans hon hade fokus på få färgen jämn;) Världsbäst på naglar och sockervaxning och annat som man vill unna sig i personlig omvårdnad. Här hittar du linda och bokar! 

Dagar i lugn, dagar omåle, dagar då kylen fylls upp, dagar med java i solen, en bok och bara vara.. de är bra dagar!

Innan jag duschade av mig översta lagret färg! Det ska sitta 8 timmar, sedan duschar man av sig. 

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...