tisdag 2 maj 2017

Morgonlycka!


Jag startade dagen kl 5, ingen ovanlig tid, det som däremot var ovanligt var att jag tittade på klockan och låg kvar, låg kvar till 6, hämtade min dotter och vi låg kvar tills väckaren ringde och sedan hade vi en super skön morgon ihop. Ingen stress, smoothies var klar i kylen till henne, Jag försöker ju få i henne frukt och på ett sätt som hon inte reagerar på utan sitter bara med shakern och vips äter hon banan som hon inte annars äter, blåbär, lite mango, jordgubbar och naturell yoghurt samt fet mjölk. En klockren mix och kör även ner kokosolja, en stor blender och vips så har vi både kvällsfika och frukost. Smidigt och klart!
Vi myste morgonrock, såg korta SHREK episoder och kunde ta morgonen med chill trots att vi låg kvar längre och hon började tidigare idag. 
Sedan upptäckte jag en annan sak.. solen verkligen skiner och värmer idag. 
Ett kort rörlighetspass och axlar på gymmet och sedan begav jag mig för att lämna lite frön till min vän som ska så dessa så vi kanske får oss lite squash sen ;) Lyckan var oxå att någon lämnat in mitt miniband på gymmet och jag fick tillbaka det! Tänk det finns hopp om mänskligheten att någon eller några där ute är ärliga!!! 

Det är guld med dessa morgnar ihop. Då det inte är något tjafs som det då och då kan vara mor och dotter tillsammans. Utan bara lugn och harmoni, skratt, tyst, skratt, lugn. Man behöver sådan dagar oxå för att klara de stunder då man vips får höra:
-Mamma du är alltid arg på mig!!! 
Å så får man världens sämsta samvete och de känns som man diskuterar och skäller hela tiden. 

I veckan är det en frihetskänsla som kommer över en och det är att jag har bilen, det underlättar OM vi vill hitta på något. Men oftast står den oanvänd ändå. Men i veckan har jag lite tider som ska passas in under jobbdagen så då kan de vara bra, behandling för nacke och ska till läkaren i morgon. Då är det smidigt när man snabbt ska iväg från jobbet. DOCK vill jag klarar mig så långt jag bara kan utan bilen då jag vet att små små bitar gör mycket i form av vardagsmotion och jag som jobbar inne långa dagar behöver de små stunderna för att få dagsljus för att sova bättre. Att kroppen får komma in i rätt tidscykler med dagsljus och mörker för melationet i kroppen på kvällen. 

Nu ska jag ta tillvara på denna lediga dag! 
Kaffet smaker ljuvligt, kanske är det för det är världens godaste Arvid N kaffe och sedan fetmjölk i ..
Sista chokladbiten i magen.. kan jag klara mig utan choklad?

Godmorgon, Goddag, tjohopp min sköna gröna böna!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...