torsdag 25 maj 2017

Dagar!

Känslan när de varit ett år sedan motivationen till gymmet fanns är så jävla nice.. så där så man känner igen sig själv igen! Jag har ju älskat gymmet sedan 2001 då jag började gymma regelbundet. Galet va många år och vad många timmar jag spenderat i mitt andra hem!
Styrkan och formen är långt från vad de varit men jag är inte där jag varit heller i skallen. Jag har ett helt annat tänk och syn på min kropp men är ändå pepp på få styrka tillbaka.

I dag är jag ledig och har levererat BCCA från butiken till min vän, fått mig frisk luft, gjort en god smoothie på kokosmjölk, agave, blåbär och chia, till de paranötter, solros-pumpafrön, cocosflingor och 2 ägg samt min dagliga dos av mineraler, fettsyror och vitaminer. Godaste toppingen får du om du köper kokossmiles hos på HK, de är så sjukt jävla goda att bara äta som de är eller ha på gröt, yoghurt eller chiapuddingar! 

Jag går runt i min hemma outfit och har haft en stunds härlig yoga på mattan, 35 min var dagens pass och de var mycket rotationer av ryggrad, utmärkt för de är de vi alla behöver mer av, mer rotationer för att undvika skador i vardag och träning. Kroppen ska vara rörlig åt alla håll och kanter!!! För ett år sedan hade jag inte styrkan att stå i en planka med höger arm utan att rasa då den försvann pga nerver i kläm.. tänk vad jag gått framåt och mera framåt ska jag gå! 

Jag njuter av skön musik, en stund egentid, en ledig dag, sipprar citronvatten och har idag börjat köra eko rödbetsjuice innan träning för syreupptagingensförmågan ska förbättras och boosta kroppen med mera nyttigheter. Har du högt blodtryck så börja drick 1 dl per dag och se fördelarna. Men tänk igen ditt liv oxå, har du stressigt, vad kan du göra åt det? Vad kan du säga nej till? Hur kan du får in mer avslappning i ditt liv? Pauser? Tid för dig själv? Tid för de som gör dig lycklig i själen? Vet du ens vad det är.. om man inte vet det hur ska man då kunna vara och bli lycklig!? Då kanske man borde ta denna lediga röda dag och sitta och skriva ner vad man behöver mer i sitt liv och vad man borde avstå från. 



De är konstant groddar i min lilla burk, finns det något nyttigare att äta liksom? Så gott med mungbönor till salladen osv. 
Jag och min dotter har planterat solros, en till oss alla 3 :) 

Dessa är mina favoritstråk att traska på, du kan liksom inte bara gå, du måste se vart du sätter fötterna, du kan hoppa från sten till sten, träna dina fötter, stärka upp och bli starkare! SEDAN ÄR DE SÅ KLART I SKOOOOGEN!
Godmorgon!

What You give is what U get! SEND OUT ENERGY AND GOOD VIBES!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...