söndag 9 april 2017

Yoga med barn....


I dag känns det, träningsvärken är sjukt påtaglig i ben, speciellt rumpan efter att få komma igång ordentligt efter vila och förkylning.. Det var verkligen en rörelse dag och de min tanke på lång distans idag kan jag glömma. Min tanke blev istället en aktiv vilodag i form av att komma ut på morgonen på en promenad med en vän som pratsällskap nästan hela rundan. En lugn frukost med spel med min dotter och sedan rulla ut mattan för en "opening practise" och jag behövde mycket öppnande för höften och bröst denna dag och fick inviga en ny test bralla från BB.  https://www.svensktkosttillskott.se/varumarken/better_bodies  De satt klockrent under yogan och är inte för låg i midjan och inte för hög, utan bara perfekta för den träning jag pysslar med, den blir inget brevinkast vid böjen och sitter inte i hop med bhn heller:P utan bara smiter åt som ett extra skinn utan att sitta så hårt i midjan att de känns som man inte kan andas, så där som man vill ha de helt enkelt. Efter många år levande i tights och yogapants så är jag en bra testperson. Jag känner igen bra kvalité och passform i ett naffs :D 

Emmy var med på matan delvis, jag skulle kunna ha blivit smått irri då jag är noga med min egentid på mattan och lära henne att vänta på sin tur... men idag valde jag bara att se de som en närhetssökande dotter som ville vara med och mysa, gick upp i hunden och hon låg bakom, jag blundande och plötsligt så var de hon som lutade sig upp och gav mig en puss på munnen. 
Jag log, jag följde inte med i andningen exemplarisk, men var närvarande i min stund ändå och fick ändå in tid med henne. 

Det händer något under mars/april varje år, jag älskar våren, jag älskar luften men de är som något inbyggt i mig.. mammas årsdag är i morgon.. den 10 april somnade hon in och kroppen och själen gör sig påmind varje vår att detta var den tuffaste tiden eller tuffaste tiden, åren efter utan henne har varit tuffa, se henne så sjuk var tuffast men allt i en salig blandning är gräsligt tufft och de känns alltid.. från slutet av feb så är det som om någon drar snaran hårdare runt en, man är mer stabil, jag kan lättare gråta, jag kan mer sakna, jag kan lättare bli frustrerad och jag blir mån om att vara nära mina nära. Oftast kommer jag på det 2 veckor innan årsdagen.. de är därför jag känner som jag gör, polleten ramlar ner. Tidigare hade jag bara gymmet som ventil... den är bra men sliter rätt mycket på kroppen om man tar ut mycket där.. Nu har jag så mycket mer.. jag har ännu fler riktiga nära vänner som jag ventilerar med om allt mellan livet och jord (underbar tacksamhet) jag har yogan där jag kan andas igenom glädje och sorg, vissa dagar så dansar jag fram i ett flow på mattan, nästa dag så andas jag och blundar och känner in varje liten känsla i kroppen. Jag går till gymmet och gör de jag älskat i så många år, jag kan inte ligga och dra på 120 i marken längre på nacken.. jag mestränar där motför tidigare. Men min kropp behöver verkligen gymmet för å hålla sig stark och hålla igång med rehab. 
Rörelse för liv helt enkelt!!!! Jag tränar mitt hjärta och får svettas ut på ett annat sätt som jag kan sakna i gymmet.. jag får luften, jag rensar ALLT när jag är ute. Ett sämre sätt jag har för att rensa när de är något är att jag gärna vill gasa som satan i en bil... det sättet är nog det sämsta men de är liksom jävligt nice! Tur jag inte har någon bil längre.....

Alla behöver ventiler och kontraster i vardagen! Vad är DIN? 

Min älskade lifeform matta från Love Yoga Umeå. 

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...