fredag 14 april 2017

Underbara lediga FREDAG och tester!

I dag är det test av den nya pulsklockan som får sitta på min arm nu för alltid ;) svinbra att bara ha en vanlig klocka igen så man slipper kolla på mobilen för att veta vad klockan är och därmed råka se någon notis på mobil och fastna. Mobiler är bra till mycket men förstör mycket i relationer och annat... De tar oss ifrån vårt fokus från att vara närvarande i stunden och ta vara på relationen bredvid oss... Men utmärkt ibland, tex i träning då jag har bra musik där och nu en klocka som även råkar visa viktiga SMS samtidigt, haha.

Sedan 2 veckor ungefär eller 11/2 har jag lagt mer krut på ta hand om magen igen och skärp mig med att inte äta gluten, slarvade och provade en period och vad hände, magen svällde, sprang på toan 3-4 ggr innan jag började jobba, jag fick sådana kramper på jobbdagen så jag visste inte var jag skulle ta vägen. Nu har fokuset legat på massor av goda bakterier för magen i olika former av probiotika, sedan prebiotika i form av bra näring i kosten som matar de goda bakterierna så de växer och frodas och vad händer??? Magen är platt, inga gaser, inga kramper, den mår bara fint och jag står mig bättre med det gröna smoothiesarna utan att få blodsockerfall, blir inte trött och jäst som efter vanliga måltider och de känns perfekt att ha på jobbet då man inte har lika mycket tid till att sitta ner och äta i lugn och ro. Att stress äta är det sämsta för din kropp, då är det bättre du väntar tills du kan äta i lugn och ro! Och hur många är det inte som äter stående och gående numera i dagens samhälle!? Hur många har inte IBS????
Hur många har bra mage???? Det är det första jag frågar nästan en kund när de har problem.. magen är ju grunden!
Benpass avklarat, gemensam frukost med min hälft, älskar de få dagar då vi kan äta i hop på morgonen, känns som de var evigheter sedan. EN stor portion overnight oats till mig och ägg, den känns oxå, märks att den är upplagd exakt efter innehåll för att stötta magen så mycket som möjligt. Jag är annars en toa sprintare på morgonen... men nu är den chill igen. SÅ SKÖNT! Jag vill ju behålla näringen inte att den åker rakt ut, vilket betyder att man får ett dåligt näringsupptag i vitaminer och mineraler. 
Benpasset gick fort, mycket superset, lättare vikter, gummibandet mellan knäna för bättre kontakt med gluteus. Bättre styrka i vaderna har jag fått. Nu är det bara flåset som ska tillbaka igen! 

Men först, egentid här hemma, sedan behöver vi smörja upp cyklarna, byta däck osv för vår säsong och cykeltider! Nu önskar jag att nacken håller för jag skulle investera i en bättre cykel för träning. Eller prova spd pedaler på min så jag får använda draget mer oxå när jag är ute. Just nu är de ju bara cykling som färdmedel. Vardagsmotionen är så viktig, viktigare för många än att träna specifikt. Vi sitter ju mest på arslet av alla i europa! Dock tränar vi mest oxå. Men vi håller på vara väldigt ohälsosamma i form av näring vi stoppar i oss och övervikten ökar från barn.. de är vår framtid! Låt oss vara bra förebilder!

Inga kommentarer:

Nytt år..

Ny framtidsplaner, nytt jobb, ny bostad, nya mål... kräver ny blogg! Denna stängs ner och jag flyttar efter ett uppehåll :) MEN ... ni...